مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان:
باید از مدرک گرایی به مهارت گرایی برسیم / برگزاری 63 برنامه در هفته فنی و حرفه ای / تعطیلی 513 آموزشگاه در پی کرونا

مدیر کل فنی و حرفه ای استان گفت : 63عنوان برنامه جهت نکوداشت هفته فنی و حرفه ای در استان تدارک دیده شده که حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا پایان بخش برنامه های این هفته خواهد بود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، سید علیرضا حسینی طلب مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان ظهر امروز 28 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته فنی و حرفه ای اظهار کرد : 63عنوان برنامه جهت نکوداشت هفته فنی و حرفه ای در استان تدارک دیده شده که حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا پایان بخش برنامه های این هفته خواهد بود.

حسینی طلب افزود : همچنین در این هفته  از 17مربی که بیشترین حجم کار را در سال 98 بالغ بر47هزار ساعت کار و 2هزار ساعت اموزش داشتند تقدیر می شود ، همچنین در هفته مهارت افتتاح دو مرکز نوآوری در گرگان و بندرترکمن طی تفاهم نامه را داریم ، ضمن اینکه از تجهیزات خریداری شده برای شهرستان گمیشان که حدود 513میلیون تومان خریداری شده است، رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شورای مهارت در همه شهرستان ها برای اولین بار صورت می پذیرد ، تاکید کرد : چرا وزن اجتماعی مهارت پایین است؟ چگونه می توان مهارت را وارد متن جامعه کرد؟ در مهارت انجام کار مهم است اما مدرک دانشگاهی به تنهایی کافی نیست این فرهنگ مدرک گرایی باید به مهارت گرایی تبدیل شود ، تا دیروز نیاز ما سوادآموزی بود اما امروز باید به سمت مهارت آموزی برویم چون کارساز است.

حسینی طلب اشاره کرد : معتقدیم جامعه فاقد مهارت لازم است ، کشور دچار بیماری دانشگاه گرایی شده و بیش از نیمی از بیکاران مطلق فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند و بسیاری از افرادی که بیکار هستند مهارت انجام کاری را ندارند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان خاطرنشان کرد : عینیت یافتن اقتصاد مقاومتی در آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای است چون بیکار وارد چرخه می شود و بعد از این موضوع کسب درآمد خواهد داشت ، بیکار کسی است که مهارت و توانمندی کاری را ندارد متاسفانه افراد با مدرک به دنبال منزلت اجتماعی بوده اند و از مهارت غافل شده اند .

حسینی طلب اضافه کرد : در سطح استان 118کارگاه آموزشی برای 18گروه هدف برنامه آموزشی دارند و  از دانش اموزان تا سربازان وظیفه جزو گروه های هدف ما هستند ، همچنین 32 و هزار 426 نفر تحت پوشش2959دوره آموزشی مهارت اموزی در سه ماهه امسال 653دوره اموزشی در همه 18 گروه هدف کار صورت گرفته است.

وی یادآور شد : 315 اموزشگاه آزاد فعال در استان هستند که کار مهارت آموزی را انجام می دهند که در سه سال گذشته 27هزار و 745نفر مهارت آموزی داشته اند ، همچنین در دو حادثه سال 98 اکیپ های مهارتی امدادرسانی داشتیم که خدمات گسترده ای به مردم داده شد و  34 آموزشگاه خیاطی در زمان شیوع کرونا وارد میدان شدند و 180هزار اقلام بهداشتی تهیه کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از 1600دقیقه فیلم آموزشی توسط مربیان تهیه و در سایت اداره کل بارگذاری شده است ، گفت : پروژه مرکز تخصصی کشاورزی در خان ببین در دوهکتار ساخت و ساز شده و در گرگان نیز مرکز اموزش هتلداری و در شهرستان گنبد مرکز اموزشی گنبد است که حدود 50درصد پیشرفت دارد برای سال 1400 افتتاح شود که تاثیر خوبی خواهد داشت.

حسینی طلب بیان داشت : سال 96 در اعتبارات استانی 2میلیارد 900 میلیون بودیم که سال گذشته 7میلیارد 200میلیون تومان بوده است  ، برای اینکه تسهیلات پرداخت شود دستگاه های دیگر باید این کار را انجام دهند ، دستگاه های حمایتی نیز پرداخت هایی دارند.
وی تصریح کرد : درسطح کردکوی یک مرکز آموزشی داریم ، مرکز آموزشی خواهران نیز تجهیز شد و داخل شهر است دو مرکز اموزشی آنجا وجود دارد اما این مرکز نیز از ظرفیت قانون بودجه است.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان گفت : 513 آموزشگاه آزاد از 4 آسفند تعطیل شدند تا اینکه مجددا اردیبهشت بازگشایی شدند ، آنها باید در سه ماه 5میلیارد 600میلیون در آمد کسب می کردند که این کار صورت نگرفت و کرونا به آنها خسارت زد.

حسینی طلب ادامه داد :  با 34 دستگاه اجرایی استان تفاهم نامه اجرایی امضا کردیم که اخرین آن با پارک علم و فناوری بود ، انتظار داریم نمایندگان صدای ما شوند تا در بودجه 1400بخواهند به سازمان فنی و حرفه ای کمک کنند تا سهم ما را به 3درصد برسانند.

  28 تیر 1399
بخش : جامعه
کد خبر: 63594
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام