استاندار گلستان در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ؛
تمام تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا برای همه لازم الاجراست

استاندار گلستان اظهار کرد: تمام تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا برای همه لازم الاجراست و باید مصوبات در کوتاهترین زمان ممکن به واحدهای صنفی و دستگاههای اجرایی ابلاغ شود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، دکتر هادی حق شناس صبح امروز یکشنبه 29 تیر در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضمن تقدیر تمام کسانی که در رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را دارند، تصریح کرد: دفاتر پیشخوان دولت و  پلیس+ ۱۰ در صورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به مدت یک هفته تعطیل خواهند شد.
وی افزود: شبکه بهداشت وظیفه اصلی خطار دهی را برعهده و پس از آن دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت پروتکل ها هستند.
استاندار گلستان با بیان اینکه در حال حاضر 662 بیمار در بیمارستان های استان تحت درمان هستند، گفت: اگر چه تعداد بیماران استان رو به کاهش است اما گلستان در وضعیت قرمز قرار دارد و رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است.
دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: همانگونه که به دلیل پیشگیری از شیوع بیش از پیش برگزاری نماز عید فطر ممنوع شد، برگزاری نماز عید قربان و تجمعات در اعیاد قربان و غدیر ممنوع خواهد بود مگر آنکه تا آن زمان استان به وضعیت سفید برسد.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک برای همه مردم گفت: برای تولید ماسک در گلستان نیازی به مجوز اداره کل صمت وجود ندارد و تنها مسئله نظارت بر کیفیت ماسک تولید شده است.
استاندار گلستان مسئله شیوع کرونا از طریق حضور مردم در تجمعات را جدی دانست و افزود: هرگونه سِرو غذا در محیط رستوران ها و فست فودها ممنوع است و تنها می‌توانند به صورت بیرون بر به ارائه خدمات بپردازند.
دکتر حق شناس با اشاره به بازگشایی برخی بازارها تصریح کرد: بازار پنج پیکر بندر ترکمن در کنار بازار دام گنبد کاووس با رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند به ارائه خدمت بپردازد.
وی همچنین تاکید کرد: کارمندان ملزم به ماسک زدن در محیط فعالیت هستند و در صورت تخطی مدیران ملزم به تشکیل پرونده برای متخلفین می باشند و اگر چنانچه مدیری خود از ماسک زدن پرهیز کند , بازرسی استانداری مکلف به تشکیل پرونده برای اوست.
استاندار گلستان در خصوص فعالیت کارکنان دولت گفت: ظرف یک هفته آینده کارمندان می‌توانند به صورت یک سوم و دو سوم با اولویت مرخصی بانوان در محیط کار حاضر شوند.
دکتر حق شناس اظهار کرد: اداره کل امور روستایی با همکاری شبکه بهداشت نسبت به احیای کمیته سلامت در روستاها در راستای اطلاع رسانی و عبور از بحران کرونا اقدام کند.
وی افزود: باشگاه های ورزشی و آموزشگاهها با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر و با مسئولیت مدیران کل فنی و حرفه‌ای و ورزش و جوانان استان تنها در شهر گرگان مجاز به فعالیت هستند.
استاندار گلستان در توصیه به مردم شریف استان گفت: تک تک شهروندان می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک زدن از شیوع ویروس کرونا جلوگیری نمایند تا بتوانیم هر چه زودتر با کمترین میزان فوتی از این بیماری عبور کنیم.
لازم به ذکر است فرمانداران سراسر استان نیز از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شرکت کردند و مشکلات و مسایل مود را با استاندار گلستان و دیگر مدیران درمیان گذاشتند.

  29 تیر 1399
بخش : جامعه
کد خبر: 63596
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام