نرخ تک رقمی بیکاری در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه گلستان یکی از 10 استان دارای نرخ بیکاری تک رقمی در کشور است،گفت: نرخ بیکاری در استان گلستان تا آذر امسال9.3 درصد بود.

به گزارش گلستان فردا، سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان گلستان تا آذر امسال9.3 درصد بود در حالی که این رقم در کشور 10.5 درصد است.

وی با اشاره به اینکه گلستان دارای ۷۰۰ هزار نفر جمعیت کارگری است، افزود: گلستان دارای حدود۲۶۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی است که تعداد زیادی از کارگران در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر ۱۰۵ برنامه اجرایی خواهد شد، افزود: در کارگروه کارگری و کارآفرینی دهه فجر ۹۳ برنامه به صورت شهرستانی و ۱۲ برنامه استانی در بخشهای مختلف اجرا می شود.

مازندرانی با اشاره به بهره‌برداری از طرح های اشتغالزایی به مناسبت دهه فجر گفت: ۲۱ میلیارد تومان پروژه با اشتغالزایی بیش از دویست نفر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در استان افتتاح می شود.

به گفته ی مازندرانی نخستین کارگاه صنعتی ابریشم، توسعه کارخانه شیر پگاه و کارگاه شیرینی پزی با اشتغالزایی ۲۰۰ بانو از مهمترین این طرح هاست.

وی خاطرنشان کرد : در استان گلستان ۱۱ هزار و ۲۵۰ طرح به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات کرونایی به بانک معرفی شده اند.

  12 بهمن 1399
بخش : اقتصادی / جامعه
کد خبر: 63921
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام