غرس نزدیک به ۳ هزار نهال در گالیکش/ آتش سوزی در ۷۴ هکتار از منابع طبیعی گالیکش

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش گفت: در هفته منابع طبیعی، ۲ هزار و ۹۴۰ اصله نهال در گالیکش غرس می شود.

به گزارش گلستان فردا، صفر سبحانی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان گالیکش که به مناسبت هفته منابع طبیعی و در این اداره برگزار شد؛ گفت: این اقدام در راستای توسعه عرصه‌های منابع ملی، فضای سبز ادارات، نهادها و سایر اماکن دولتی، عمومی در اراضی زراعی، باغی و صنعت چوب از انواع بلوط، سنجد تلخ، داغداغان، گل محمدی و مواردی دیگر انجام شد و تداوم نیز خواهد داشت.

وی افزود: در سال گذشته از بندرگز تا تنگراه در شرق شهرستان گالیکش و در مسیر حاشیه جاده بین المللی تهران، مشهد کار کاشت، نگهداری و مراقبت از ۵ هزار ۶۰۰ اصله نهال را عهده‌دار بودند که از این تعداد اصله نهال غرس شده، ۹۰ اصله آن آسیب دیده که واکاری شد و امسال نیز این روند با ۴ هزار اصله تداوم خواهد داشت.

وی یادآور شد: طی سال جاری بر اثر سهل انگاری و یا خطایای انسانی، افراد نا آگاه یا بی احتیاط ۴۰ فقره آتش‌سوزی به مساحت ۷۴ هکتار از منابع طبیعی درختان پهن برگ طعمه حریق شدند که این مقدار ۱۰درصد از نظر تعداد فقرات و ۲۴ درصد از نظر مقدار نسبت به سال گذشته طعمه حریق شدند.

  19 اسفند 1399
بخش : گالیکش / محیط زیست
کد خبر: 64098
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام