مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان:
کاهش آب سدها ظرفیت ۴ هزار مگاواتی نیروگاه های آبی گلستان را از دسترس خارج کرد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان گفت: کاهش آب سدها ظرفیت ۴ هزار مگاواتی نیروگاه های آبی گلستان را از دسترس خارج کرد.

به گزارش گلستان فردا، علی اکبر نصیری ب اعلام این خبر اظهار کرد: سال خشکی را شاهد هستیم و براساس گزارش های کارشناسان بالغ بر ۳۵ تا ۴۰ درصد سطح آب های زیر زمینی و سطحی کاهش یافته و این مهم باعث افزایش میزان مصرف انرژی در بخش کشاورزی و دیگر بخش ها شده است.

وی ادامه داد: با کاهش بارندگی آب پشت سدهای استان گلستان کاهش یافته و این مهم باعث شده که نتوانیم از ظرفیت نزدیک به چهار هزار مگاوات نیروگاه آبی استان استفاده کنیم.

نصیری خاطرنشان کرد: هر ساله رشد سالیانه نیز در بخش مصرف برق در استان گلستان شاهد هستیم که به واسطه توسعه در بخش تولید و صنایع است و همه این ها دست به دست هم می دهد که در سال جدید برای عبور از پیک تابستان صرفه جویی بیشتری داشته باشیم.

وی یادآور شد: به این منظور در هفتم اردیبهشت مانوری در سراسر کشور و استان گلستان در تمام دستگاه های صنعت آب و برق اجرا شد و در این مانور ۵۰ درصد از ظرفیت های مصرفی خود را کاهش دادیم و در ۱۵ اردیبهشت نیز مانوری در سطح  دستگاه های اجرایی انجام می شود و با استاندار گلستان نامه نگاری در این راستا انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان بابیان اینکه صرفه جویی در مصرف برق را از اردیبهشت با دستگاه صنعت آب و برق و دستگاه های اجرایی آغاز کردیم، گفت: با برنامه ریزی انجام شده و مشارکت صنایع، به کارگیری از مولدهای خودگردان که در اختیار صنایع و دستگاه های اجرایی قرار داده شده و همراهی مشترکین تجاری و کشاورزی امیدواریم در فصل تابستان به سمت خاموشی مشترکان خانگی نمی رویم.

نصیری یادآور شد: در استان گلستان دو روستا را به صورت با استفاده از انررزی خورشیدی برق دار شدند و در آینده، نزدیک به ۴۰۰ پنل خورشیدی را به عشایر برای تامین برق تحویل می دهیم.

  8 اردیبهشت 1400
بخش : جامعه
کد خبر: 64297
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام