فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:
74 نیرو قرقبان در شبانه روز از مراتع استان حفاظت می کنند

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1397/07/05/1397070514451936615511204.jpg

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از كشاورزان و دامداران خواست تا از شخم زدن، ايجاد شيار و ورود دام غيرمجاز در اراضي ملي و مراتع خوداري کنند.
به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، حبیب یار بزی با اشاره به اینکه با شروع فصل زراعی جدید شخم زنی مراتع در شهرستان های گنبد، کلاله، آق قلا و مراوتپه در حال انجام است، اظهار کرد: شخم زدن و ايجاد شيار در اراضي ملي و مراتع، بستر براي كشت غيرقانوني غلات فراهم می شود.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با غيرقاوني دانستن اين اقدامات، گفت: 74 نفر از نيروهاي قرقبان در آماده باش كامل بوده و با گشت زني هاي شبانه روزي با متخلفان احتمالي در اين حوزه برخورد مي كنند.
وی یاد آورشد: حوزه هایی چون مراوتپه، گیلداغ، گنبد حوزه مرکزی حاجی قوچان و کلاله یلدی بدراق جزو مناطقی است که شخم و شیار در آن زیاد انجام می شود.
یار بزی اظهار کرد: برخي افراد سودجو هرساله درفصل كشت اقدام به شخم زدن و ايجاد شيار در اراضي ملي مي كنند كه با آنان برابر قوانين برخورد مي شود.
وی خاطرنشان کرد: برای حفظ اراضی ملی و مراتع نیاز است كشاورزان و دامداران منطقه با منابع طبيعي همکاری لازم را داشته باشند.
شایان ذکر است برای اطلاع رسانی هرگونه شخم و شیار و ورود دام غیر مجاز به مرتع با شماره 1504 تماس حاصل فرمایند.
گفتنی است استان گلستان دارای 862 هزار و 825 هکتار مرتع می باشد.

  20 آبان 1398
بخش : جامعه / محیط زیست
کد خبر: 62931
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام