رئیس پارک تخصصی ICT کشور:
عزم جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد و ارتقاء اقتصاد دیجیتال

رئیس پارک تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در نشست با معاون عمرانی استاندار گلستان از عزم جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد و ارتقاء اقتصاد دیجیتال خبر داد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ محمد جعفر صدیق رئیس پارک تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور از لزوم راه اندازی پارک ICT در استان خبر داد.

وی با برشمردن ویژگی های بارز استان در حوزه کشاورزی، گردشگری و ... اضافه کرد: استان گلستان با ویژگی های منحصر به فرد و وجود جوانان تحصیل کرده می تواند در ایجاد و ارتقاء سطح اقتصاد دیجیتال پیشرو باشد.
رئیس پارک تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، لازمه ی راه اندازی پارک تخصصی ICT را دو عامل مسئولین و دانشگاههای استان دانست و گفت: با توجه به لزوم در اختیار داشتن زیرساخت های علمی، فناوری و عمرانی برای ایجاد پارک تخصصی ICT در استان، دانشگاهها می توانند نقش مهمی در راه اندازی این مراکز داشته باشند.
وی گام مهم دیگر برای تحقق این مرکز را تلاش و انگیزه مسئولان مربوطه  عنوان کرد و گفت: ایجاد بازار برای ارائه و فروش تولیدات استان بزرگترین کمک ممکن به شرکت های استان عنوان کرد.
در ادامه محمد احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با ارائه گزارشی از ایجاد زیرساخت های ارتباطی و فناوری در استان گفت: گلستان با ایجاد پوشش کامل ارتباطی از استان های ممتاز در ایجاد زیر ساخت ارتباطی به شمار می آید. 
وی همچنین اضافه کرد: در حاضر بالغ بر 700 روستای استان دارای اینترنت پرسرعت روستایی هستند و با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری بیش از 90 در صد روستاهای استان دارای اینترنت پرسرعت می شوند که این مهم نشان دهنده عزم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد زیرساخت های ارتباطی در کشور است.
در انتها میرمحمد غراوی معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: علی الرغم وجود سرمایه های طبیعی در استان، سهم تولید ناخالص استان نسبت به کشور پایین است و همانطور که واقفید تنها راه افزایش اشتغال، افزایش تولید ناخالص استان است.
وی تصریح کرد: از راه های افزایش تولید ناخالص استان استفاده از فناوری های نوین و بکارگیری آن در کنار تمامی سرمایه های طبیعی استان است و استانداری گلستان همواره از اموری که باعث توسعه و پیشرفت استان می شود حمایت می کند و از هیچ اقدامی فروگذار نیست.

  15 تیر 1398
بخش : فناوري و اطلاعات
کد خبر: 62443
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام