با ثبت نام در سامانه " ایران نوآفرین"؛
صاحبان کسب و کارهای نوآفرین و نوپا حمایت می شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان از صاحبان کسب و کارهای نوپا و علاقمندان به حوزه نوآفرینی خواست تا در سامانه ملی "ایران نوآفرین" ثبت نام کنند و از امکانات این سامانه برای پیشبرد و توسعه اهداف و کار خود بهره بردارند.
به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، محمد احمدی با اشاره به اینکه این سامانه در خرداد ماه امسال فعال شده است بیان کرد: سامانه ملی ایران نوآفرین، سامانه ‏ای جامع در حوزه نوآفرینی کشور است تا امکان رشد و شکوفایی در این حوزه از طریق تسهیل دسترسی به اطلاعات و امکانات موردنیاز فعالان را فراهم کند، استقبال صاحبان مشاغل نوپا برای ثبت نام در این سامانه می تواند در ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در استان تاثیر گذار باشد.
وی گفت: این سامانه در بخش  کسب و کار نوپا ارائه خدمت می کند و ‌از طریق متمرکزسازی، یکپارچه‌ نمودن و تسهیل فرصت‌های دریافت خدمات و تسهیلات مختلف در حوزه‌های نوآوری، هوشمندی، اقتصاد و تحول دیجیتال، مالی، مشاوره، بازاریابی و سایر حوزه‏‌های حمایتی اقدامی موثر در توسعه زیست‏ بوم نوآفرینی، رشد پایدار اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال و حرکت کشور به سوی نوآوری و فناوری‌های نوین در کشور راه اندازی شده است.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ادامه داد: هر شرکت خصوصی و تعاونی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که کمتر از سه سال از تاریخ ثبت آن گذشته است، با داشتن شرایط لازم مورد حمایت این سامانه قرار می گیرند.
وی با اشاره به شرایط ثبت نام شرکت ها و اشخاص فعال در حوزه نوآفرینی در این سامانه افزود: حداکثر سرمایه ثبتی شرکت برای عضو شدن در این سامانه دو میلیارد و پانصد میلیون ریال و درآمد شرکت در سال کمتر از پنج میلیارد باید ریال باشد.
احمدی ادامه داد: این مبلغ در سال ۱۳۹۸ ملاک است و در سال های بعد بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک ملی مرکزی تعدیل و اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اهداف راه اندازی این سامانه اظهار داشت: ساده ‌سازی، ایجاد شفافیت و یکپارچه‌سازی فرآیند ارائه خدمات؛ تسهیل سرمایه‌گذاری در شرکت های نوپا و ارائه مشوق‌ها به آنها؛ تسهیل ارتباط فعالان حوزه کارآفرینی با مراکز دانشگاهی، علمی، تحقیقاتی و مراکز رشد و همچنین ایجاد و تشویق کسب وکارهای نوآور وخلاق از اهداف راه اندازی این سامانه است.
نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان در خصوص مزیت عضویت شرکت های نوپا در این سامانه گفت: اگر شرکت های ثبت‌شده نوپا به دنبال جذب سرمایه، ‌یافتن برنامه شتابدهی مناسب و ارتباط با سایر فعالان این حوزه هستند، با عضویت در این سایت می‌توانند امکان مشاهده امکانات و ارتباط با سایر شرکت‌ها یا تیم‌های نوپا، سرمایه‌گذاران، شتابدهنده‌ها و مراکز رشد را داشته باشند.
احمدی گفت: همچنین از شرکت های بزرگ رشد یافته برای پیوستن به این سامانه و اشتراک گذاری تجربه های خود با تیم ها و شرکت های نوپا دعوت می شود تا به طور مثال اگر یک مرکز رشد در جستجوی تیم‌های نوپای مستعد  است، می‌تواند با ثبت‌نام در این سامانه به آدرس https://irannoafarin.ir امکانات مرکز خود را به تعداد بیشتری از متقاضیان معرفی نماید و از این طریق به جذب سرمایه های انسانی بپردازند.

  21 تیر 1399
بخش : فناوري و اطلاعات
کد خبر: 63576
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام