رییس کل دادگستری گلستان خبر داد:
رای پرونده متهمان پیش فروش خودرو صادر شد / رد مال ، حبس و جزای نقدی رای دادگاه برای متهمان

https://img9.irna.ir/old/Image/1396/13960824/82731345/N82731345-71992405.jpg

پرونده موسوم به پیش فروش خودرو  6 متهم  داشت که پس از سه جلسه  رسیدگی به ریاست قاضی مزیدی ، رای آن صادر شد .

به گزارش گلستان فردا، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه متهم ردیف اول این پرونده علی اکبر طاهری را به تحمل سه سال حبس ، رد مال به شکات به میزان چهار میلیارد و دویست و سی و دو میلیون تومان و نیز پرداخت جزای نقدی دو برابر این مبلغ در حق دولت محکوم کرد .

وی گفت: قاضی چهار متهم دیگر این پرونده را  هر یک از آنان را به تحمل شش ماه حبس و پرداخت جزای نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال در حق دولت محکوم کرد.

وی گفت: دادگاه ، برای ششمین  متهم این پرونده نیز به علت این که در تحقق جرم مساعدتی نداشته است مستند به اصل 37 قانون اساسی، رأی برائت صادر کرد .

هاشمیان گفت: این رأی با عنایت به بند ر ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ و بندهای ۳ و ۱۰ استجازه از مقام معظم رهبری و مواد ۲۸ و ۳۳ آیین‌نامه اجرایی آن، قطعی و غیرقابل تجدیدنظر است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: رأی به همه 66 شاکی پرونده  ابلاغ‌شده و مسئول اجرای این حکم برای رد مال به شاکیان، دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان است.

پرونده پیش فروش خودرو پس از پرونده معروف به پرهام آزادشهر، و گندم های مفقودی سومین پرونده‌ای بود که به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی گلستان ارجاع شد. در این پرونده، متهمان از طریق پیش فروش خودرو و با وعده تحویل خودرو بیش از 4 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کردند .این پرونده درست زمانی شکل گرفت که دادگاه علنی پرونده پرهام آزادشهر که به همین شیوه از مردم کلاهبرداری شده بود در حال رسیدگی بود.

  19 بهمن 1399
بخش : خبرها / قضاییه
کد خبر: 63974
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام