فیلم تکان‌دهنده دیگری از شکنجه حیوانات باعث رنجش افکار عمومی شد

حیوان آزاری درگرگان,اخبار حوادث,خبرهای حوادث,جرم و جنایت

فیلم کوتاه است اما تکان‌دهنده؛ پسری جوان با چوب به جان یک الاغ افتاده و او را کتک می‌زند. صدای ناله‌های این حیوان بی‌آزار و دست‌وپازدن‌های او هم نمی‌تواند مانع کار وحشیانه این پسر سنگدل شود. او مرتب و بدون هیچ وقفه‌ای ضربات سنگین چوب را بر بدن این حیوان می‌زند و چند حیوان دیگر هم شاهد و ناظر این کار هستند. سگی سعی می‌کند پادر میانی کند، پارس می‌کند و سعی دارد این الاغ را از زیر دستان بی‌رحم پسر جوان جدا کند؛ تلاشی که بی‌نتیجه می‌ماند. یک سگ دیگر هم دور و بر این الاغ می‌چرخد و پارس می‌کند. این دو سگ سعی دارند که الاغ را نجات دهند؛ اما موفق نمی‌شوند. با این حال دست از تلاش‌شان برنمی‌دارند تا شاید بتوانند کمی زودتر این الاغ را از درد نجات دهند. بعد از انتشار این کلیپ بود که مشخص شد این پسر حیوان‌آزار در شهرستان رامیان گرگان دست به چنین کاری زده است. بنابراین دستگاه قضائی گرگان دست به کار شد تا این پسر را به دام بیندازد. حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینى، دادستان عمومى و انقلاب مرکز استان گلستان با اشاره به شناسایى متهم حیوان‌آزار در شهرستان رامیان گفت: «متهم تحت پیگرد قانونى قرار دارد.»

 

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «در پى انتشار فیلمى در فضاى مجازى مبنى بر حیوان‌آزارى در شهرستان رامیان موضوع در دست بررسى قرار گرفت. در بررسى‌هاى انجام‌شده توسط پلیس فتا متهم شناسایى و دستور بازداشت وى صادر شد که اکنون متهم تحت پیگرد قانونى قرار دارد. حیوان آزاردیده نیز توسط انجمن حمایت از حیوانات نگهدارى مى شود.»

 

این  نخستین‌بار نیست که انسانی حیوان بی‌زبانی را مورد شکنجه قرار می‌دهد. کار وحشیانه‌ای که نمی‌توان هیچ دلیل و انگیزه‌ای برای آن یافت؛ به جز جنون و اختلال روانی. انسان نمی‌تواند با یک حیوان اختلاف داشته باشد و یا کینه از یک حیوان به دل بگیرد. این شکنجه‌ها تنها می‌تواند از مشکلات روحی و روانی نشأت بگیرد. حیوان‌آزارهای زیادی داشته‌ایم که دستگیر و مجازات شده‌اند اما آیا مجازات‌های آنها می‌تواند بازدارنده باشد؛ حیوان‌آزارهایی در نقاط مختلف کشور بوده‌اند که تصاویر کار وحشیانه آنها با حیوانات افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. آنها هر کدام بعد از دستگیری به چند ماه حبس و جریمه نقدی محکوم شده‌اند. قانون مجازات اسلامی سابق که مصوب ‌سال ٧٥ بود، در ماده ٦٧٩ مقرر می‌داشت که «هر کس به عمد و بدون ضرورت حیواناتی که شکار آنها توسط دولت ممنوع اعلام شده است را بکشد یا مسموم یا تلف یا ناقص کند، به حبس از نودویک روز تا ٦ ماه یا جزای نقدی از یک‌میلیون‌وپانصد‌هزار ریال تا سه ‌میلیون ریال محکوم خواهد شد.»

 

در حال حاضر نیز در قانون جدید مجازات اسلامی در حفاظت از حیات وحش و حیوان‌آزاری، جرم‌انگاری مشخصی نشده و صرفا در مواد ٥٠١، ٥١٢، ٥٢١ و ٥٢٢ این قانون درباره کلیاتی بحث شده است و مرجع قضائی می‌تواند با توجه به مصداق گزارش حاضر و این‌که آزار و اذیت حیوان صورت گرفته و تشویش اذهان عمومی انجام شده، جریمه نقدی سنگین و حتی سه ماه حبس را برای متخلف صادر کند.

  26 آذر 1397
بخش : حوادث
کد خبر: 60623
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام