شکارچیان غیرمجاز توسط دریابانی بندرترکمن ناکام ماندند

فرمانده پایگاه دریابانی بندرترکمن گفت: مامورین ناوگروه گشتی پاسگاه دریایی - مرزی آشوراده در حین گشت و پایش و عزیمت به مناطق مرزی در مناطق کم عمق و باتلاقی، موفق شدند 2 شکارچی غیر مجاز را قبل از هرگونه اقدام به شکار دستگیر کنند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ سرهنگ محمدحسین برجسته ملکی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این افراد 2 قبضه سلاح شکاری و 40 قطعه تیر ساچمه زنی کشف و ضبط شد.
وی بیان کرد: طبق قانون، شروع به شکار جرم تلقی شده و مستوجب مجازات است.
فرمانده پایگاه دریابانی بندرترکمن افزود: با وجود مسوولیت های سنگین دریابانی گلستان در حفظ و حراست از سرحدات آبی ایران در دریای خزر، مامورین این نهاد نظامی در راه حفظ و پاسداشت حیات وحش منطقه از هیچ کمکی به محیط زیست دریغ نمی کنند.
آشوراده نیز تنها جزیره ایرانی دریای خزر در استان گلستان است که در بخش غربی از طریق شهرستان گلوگاه و بهشهر به شبه جزیره میانکاله وصل می شود و در گستره خشکی آن حیواناتی همچون گراز، شغال، روباه، خرگوش، ماهی، قرقاول، کبک و پرندگان دریایی در پهنه آبی آن هزاران قطعه از انواع پرندگان مهاجر زندگی می کنند.
آشوراده بخشی از شبه جزیره میانکاله است .
پناهگاه حیات وحش میانکاله 68هزار و 800 هکتار وسعت دارد.
از 65 کیلومتر طول ساحل شمالی پناهگاه حیات وحش میانکاله فقط 5 کیلومتر آن مربوط به حوزه قضایی بندرترکمن در استان گلستان است.

  16 دی 1397
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام