آیت الله نورمفیدی: گرانی بیداد می‎کند/ تعزیرات حکومتی برای مقابله با گرانی تلاش کند

امام جمعه گرگان نسبت به گرانی و افزایش افسارگسیخته قیمت‎ها انتقاد کرد و گفت:متأسفانه این روزها گرانی‎ها بیداد می‎کند و ضروری است سران قوا برای گرانی ایجاد شده تدبیری بیاندیشند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: مسؤولان فرصت خدمتگزاری را قدر بدانند، دوران مسوولیتی یک زمان است که همیشه وجود ندارد و مدیران باید از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) گفت: عمر امام حسن عسکری(ع) بسیار کوتاه بود و در 29 سالگی به شهادت رسید.

امام جمعه گرگان  با اشاره به حضور امام حسن عسکری(ع) در روز سوم ربیع‎الثانی به گرگان بیان کرد: راه عبودیت و بندگی خداوند آنطور که انسان می‎خواهد باز نیست و از امام زمان (عج) می‎خواهیم در آستانه سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) توفیق بیشتر در راه بندگی خداوند را به ما عنایت کنند.

نورمفیدی با اشاره به ورود حضرت معصومه (س) به ایران برای زیارت امام رضا(ع) بیان کرد: وقتی حضرت معصومه (س) پس از ورود به ایران وارد ساوه شدند درگیری رخ داد و عده‎ای از همراهان ایشان به شهادت رسیدند و حضرت معصومه(س) پس از این اتفاق به قم آمدند و پس از 17 روز رحلت کردند.

وی تأکید کرد: حضور و دفن حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم موجب شد نشر معارف دینی و اسلامی از قم به عالم منتشر شود.

حوزه و دانشگاه نیازهای زمان را بشناسند

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به 27 آذرماه سالروز شهادت آیت‎الله مفتح گفت: ایشان علاوه‎بر حوزه در دانشگاه نیز دارای نام و آوازه بودند و به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند که به احترام ایشان که شخصیت علمی و دانشگاهی بودند روز 27 آذر به‎عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد.

نورمفیدی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه یک مرکز علمی هستند و نیازهای جامعه اسلامی را برطرف می‎کنند، دانشگاه با تدریس زمینه‎های مختلف علوم زندگی مردم را رونق و صفا می‎دهد و حوزه زندگی معنوی مردم را رونق می‎بخشد که هر دو نیاز جامعه هستند.

وی با بیان اینکه مردم بدون دین و علم نمی‎توانند زندگی کنند، ابراز کرد: دین به زندگی انسان صفا، روشنایی، آرامش و اطمینان می‎دهد و اعتقاد داریم علم و دین دو شعبه از یک حقیقت هستند.

امام جمعه گرگان  خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی دشمن سعی می‎کرد این دو شعبه را از هم جدا کند و حوزه و دانشگاه را علیه یکدیگر ترغیب کند اما بعد از انقلاب اسلامی امام راحل به این مهم عنایت داشتند و به همین دلیل سالروز شهادت آیت‎الله مفتح به عنوان روز حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

نورمفیدی تأکید کرد: حوزه و دانشگاه جایگاه خود را بشناسند و نیازهای زمان را تشخیص دهند و در شرایط امروز کشور به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه نخبگان جامعه در حوزه و دانشگاه تربیت می‎شوند، اذعان کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه باید تقویت شود و امیدواریم پیوند و وحدت بین حوزه و دانشگاه برای عزت و استقلال کشور همیشه مستدام باشد.

امام جمعه گرگان  در بخش دیگر از سخنانش به گرانی‎ اجناس و کالاها انتقاد کرد و یادآور شد: متأسفانه این روزها گرانی‎ها بیداد می کند و فریاد مردم به هر شکلی بلند است و از شرایط موجود گله و شکایت می‎کنند که حق هم دارند.

نورمفیدی ادامه داد: زمانی نرخ ارز و قیمت سکه افزایش می‎یافت و به تبع آن قیمت اجناس هم گران‎تر می‎شد اما در روزهای اخیر که قیمت ارز و سکه کاهش یافته با گرانی قیمت اجناس مواجه هستیم که این برای مردم قابل تحمل نیست.

عده‌ای در بازار آشفته اقتصادی می‌خواهند بار خود را ببندند

نماینده ولی فقیه در گلستان تأکید کرد: دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه و مسؤولان استانی دست به دست یکدیگر بدهند و از گرانی ایجاد شده که دارد شکننده می‎شود جلوگیری کنند و برای این مشکل که رها شده تدبیر بیاندیشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه هر کسی اجناس را به قیمت دلخواه می‎فروشد که این مسأله خطرناک است، گفت: این همان خواست دشمن است و شاید دشمن کارهایی را برای حل نشدن مشکل اقتصادی و گرانی انجام می‎دهد و در شرایط لازم است دولت و مجلس و قوه قضاییه پدیده گرانی و مشکل اقتصادی را تدبیر کنند.

امام جمعه گرگان  اضافه کرد: متأسفانه در گرانی ایجاد شده تعزیرات حکومتی تحرکی ندارد و تکان نمی‎خورد و بنده از سوی همه مردم تقاضا دارم این مشکل رفع شود، نمی‎خواهم همه مردم را زیرسوال ببرم اما عده‎ای می‎خواهند در این بازار آشفته بار خود را ببندند که به آنها هشدار می‎دهم از خشم مردم بترسند و بدانند خشم مردم کوه را از جای می‎کند.

نورمفیدی به تظاهرات مردمی در کشور فرانسه اشاره کرد و افزود: خداوند متعال پشتیبان مردم محروم است و از مسؤولان می‎خواهیم برای گرانی تدبیری بیاندیشند و در استان گلستان نیز تعزیرات حکومتی تحرکی داشته باشند و با گرانی‎ها مقابله کنند.

  23 آذر 1397
بخش : خبرها / گرگان / داخلی
کد خبر: 60596
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام