مرزنشین گلستانی تحویل پلیکان مصدوم را تحویل محیط زیست داد

مرزنشین علاقه مند به حیات وحش در گمیشان ،یک قطعه پلیکان مصدوم را برای مداوا و درمان به ماموران محیط زیست این شهرستان در شمال غرب استان گلستان تحویل داد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن و گمیشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: یکی از کارگران سایت پرورش میگو پس از مشاهده این پلیکان مصدوم در حاشیه تالاب بین المللی گمیشان این پرنده را به محیطبانان تحویل داد.
علی بیانی گفت: این پرنده مصدوم به دلیل برخورد با خطوط انتقال برق به شدت از ناحیه بال دچار آسیب شد که تلاش ها برای درمان و تیمار آن با انتقال به اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان آغاز شد.
وی اظهار داشت: همه ساله زیستگاه های آبی این منطقه میزبان پرندگانی است که از نیمکره شمالی به مناطق جنوبی مهاجرت کرده و ماه ها در این محل می مانند و دوباره برای جوجه آوری به وطن اصلی خود باز می گردند.
وی از همیاران و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم، موضوع را با شماره تلفن 1540 به اداره محیط زیست اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا یکی از باشکوه ترین پرندگان جهان پلیکان ها هستند که در کنار دریاها زندگی می کنند. از هفت گونه پلیکان که جزو گونه های حفاظت شده هستن دو گونه خاکستری و سفید در ایران زندگی می کنند.
پلیکان منقاری بلند و شاخی و کیسه گلویی برای ذخیره ماهی دارد، فاصله دو بال آن به طور متوسط حدود 315 سانتیمتر بوده و دم این پرنده کوتاه و در پرواز پرتوان و قوی است.
پلیکان خاکستری 170 سانتیمتر طول دارد و اندکی از پلیکان سفید بزرگتر است، رنگش سفید تیره و فاقد کاکل بوده ،اما پرهای پشت سرش اندکی بلند و مجعد است و رنگ روشن صورتی در پر و بالش مشاهده نمی شود.
از مهمترین گونه های موجود در تالاب بین المللی گمیشان می توان به پرندگان باارزشی مانند پلیکان، فلامینگو و قو که جزو گونه های حمایت شده و نیز پلیکان پاخاکستری و عقاب دریایی دم سفید که از گونه های در خطر انقراض به شمار می روند، اشاره کرد.
شهرستان گمیشان در شمال غرب استان گلستان واقع هستند.

  27 دی 1397
بخش : بندرترکمن / محیط زیست
کد خبر: 60922
مرجع: ایرنا
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام