جان پرندگان شکاری گلستان در خطر است/طمع فروش میلیاردی پای دلالان جنوبی را به گلستان باز کرد

طمع فروش پرندگان شکاری به قیمت میلیاردی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پای شکارچیان جنوبی را به گلستان باز کرده است و این موضوع نیازمند ورود هر چه سریعتر مسئولان به این موضوع و جلوگیری از آن است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، اهالی ترکمن صحرا می گویند دم دمای اذان صبح که می شود تعداد زیادی موتور سوار نقاب زده با موتورهای بدون پلاک برای صید غیر مجاز پرندگان شکاری وارد منطقه ترکمن نشین می شوند و بساط شکار پرندگان شکاری را پهن می کنند.
این روزها جان پرندگانی مانند بهری، بالابان و شاهین در گلستان در خطر است، پرندگانی که طمع زنده گیری آن ها شکارچیانی را از جنوب کشور به گلستان و منطقه ترکمن صحرا می کشاند و با اجیرکردن مردمان نیازمند منطقه این پرندگان نایاب آسمانی را شکار می کنند تا با قیمتی میلیاردی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بفروشند.



منابع محلی می گویند این پرندگان با قیمت های نجومی(حدود ۳۰۰ میلیون تومان) به خوزستان و بوشهر ارسال می شود و از آنجا  با قیمت های میلیاردی به عرب نشین های حاشیه خلیج فارس به فروش میرسد.
گرچه گهگاهی خبری از دستگیری شکارچیان پرندگان شکاری در گلستان به گوش می رسد اما آنچه مردم محلی می گویند نشان می دهد آن عزم راسخی که باید در برخورد شدیدتر مسئولان استانی با این شکارچیان متخلف اجرایی شود خیلی به چشم نمی آید.
چندی پیش مدیرکل محیط زیست گلستان در گفتگو با ساجدخبر از کمبود نیروهای محیط بان در گلستان گفت و اظهار کرد: ما در استان گلستان مناطق تحت مدیرت مان را باید با 429 محیط بان کنترل کنیم اما در حال حاضر 109 محیط بان داریم و با یک چهارم ظرفیت که قانون به ما اجازه داده است عرصه ها را مدیریت می کنیم.
واضح و مبرهن است کمبود نیروهای محیط بان در عرصه های تحت مدیریت محیط زیست گلستان خود عاملی برای تشدید این پدیده است.
حال از مسئولان بالادستی استان انتظار می رود برای حفظ این میراث گرانبها دست به کار شوند و با قدرت هرچه تمام تر به برخورد با متخلفان این حوزه بپردازند، چراکه گاهی خیلی زود دیر می شود.

  13 شهریور 1398
بخش : خبرها / محیط زیست
کد خبر: 62713
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام