معابر حاشیه رودخانه قره سو دچار آب گرفتگی است

بارش شدید باران روزهای گذشته در مناطق مختلف گلستان و ورود روان آبهای حاصل از آن در غرب استان به رودخانه قره سو، منجر به آب گرفتگی معابر حاشیه این رودخانه در بندرترکمن شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ فرماندار بندرترکمن روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: ضایعات و پسماند های شناور، چوب و ضایعات زراعی در آب که به دلیل جریانات آب از مناطق بالادستی منتقل شده بود در دهنه پل ها دپو و موجب گرفتگی آن و طغیان آب در معابر روستایی و بخشی از اراضی کشاورزی شد.
الیاس هیوه چی اظهار داشت: دهنه پل های روستاهای اسلام‌تپه، گامیشلی‌نزار، خمرآباد، قره‌تپه و یکی از پل های خط ریلی گرگان - تهران در محدوده بندرترکمن دچار آب گرفتگی شد که با استفاده از تجهیزات راهداری این مشکل برطرف شد.
وی تاکید کرد که این آب گرفتگی هیچ آسیبی به خط ریلی راه آهن وارد نکرده و تردد قطار در وضعیت عادی قرار دارد.
شاخه اصلی رودخانه قره سو از ارتفاع 2900 متری کوه‌های اسب چر، سوس و قزیمان سرچشمه می‌گیرد و بعد از پیمودن مسیر طولانی و پیوستن چشمه‌سارها و شاخه‌های فرعی به نام رودخانه باغشاه و کمی پایین‌تر به نام گرماب دشت سرانجام با سایر شاخه‌های فرعی، قره سو را تشکیل می‌دهد.
این رود از یک سو مهم‌ترین منبع تغذیه‌کننده خلیج گرگان بوده و از سوی دیگر یکی از مراکز عمده تکثیر انواع ماهیان استخوانی نظیر ماهی کلمه، ماهی سفید، سیم، کپور و کفال است.
در طی 48 ساعت اخیر تمام مناطق استان گلستان تحت تاثیر سامانه سرد بارشی قرار داشته و بارش های قابل توجهی در نقاط مختلف استان به ثبت رسیده است.

  29 دی 1397
بخش : بندرترکمن / آب و هوا
کد خبر: 60939
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام