فرمانده کل ارتش:
اتحاد و همدلی مشکلات مناطق سیل زده را برطرف می کند

آق قلا- فرمانده کل ارتش گفت: هر زمان که مردم در صحنه حضور داشته باشند، هیچ جای نگرانی نیست و همدلی، اتحاد و همبستگی بین مردم و مسئولین برگ برنده تمام مشکلات است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) به نقل از روابط عمومی قرارگاه لشگر ۳۰ گرگان، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در دومین روز از بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان با حضور در جمع مردم شهر آق قلا اظهار کرد: همرزمان شما در ارتش با همت و پشتکار در تلاش اند با باز کردن دهانه گرگان رود حجم زیادی از سیلاب را به دریا منتقل و تخلیه آب با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی با بیان این موضوع که گروه ۴۴۴ رزمی مهندسی نیروی زمینی ارتش با تعریض و عمق دهی کانال ملت خطر آبگرفتگی در این نقطه از منطقه را کاهش داده، تصریح کرد: با تلاش مهندسان و کارکنان ارتش ۶ پل در جاده اینچه برون به آق قلا احداث و با بازگشایی این مسیر وسایل نقلیه می‌توانند، تردد کنند.

موسوی با اشاره به اعزام یک دستگاه بارج از ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جهت تسریع در لایروبی گرگانرود، افزود: در صورتی که شرایط جوی مساعد اجازه دهد یک دستگاه لایروب فوق سنگین و مجهز از پایگاه دریایی خرمشهر توسط دو فروند هواپیمای باربری نیروی هوایی ارتش امروز به این منطقه اعزام و می‌توان این نوید را به مردم گمیشان و آق قلا داد که حجم زیادی از سیلاب جمع شده در این دو منطقه به دریای خزر منتقل می‌شود.

فرمانده کل ارتش از برپایی اردوگاه برای خانواده‌هایی که منازل خود را از دست داده اند خبر داد و گفت: از ابتدای این حادثه ارتش جمهوری اسلامی ایران به برپایی اردوگاه به همراه بیمارستان صحرایی و آشپزخانه، خبازخانه، حمام سیار و ارسال اقلام غذایی بهداشتی درمانی و برپایی توانست اسکان خانواده هایی که سرپناه لازم را نداشته و خطر آن را تهدید می کند، اقدام کرده است.

وی درخصوص دلایل خارج نشدن سیلاب به دریا، اظهار کرد: در سال‌های گذشته با تعرض به حریم طبیعت و تغییر شرایط واقعی طبیعی با احداث جاده، پل و غیره و تعرض بر حقوق طبیعت باعث مشکلاتی از این دست در این مناطق شدیم.

موسوی با تاکید بر همدلی و اتحاد بین مردم و مسئولان، گفت: در این حادثه همه مسئولان با هر نوع سلایق به پای کار آمدند و همراه مردم در همه صحنه حضور داشتند و بی شک رمز موفقیت و پیروزی در برابر همه مشکلات اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولان است.

  12 فروردین 1398
بخش : آق قلا / جامعه
کد خبر: 61542
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام