امام جمعه بندرترکمن:
دستگاه‎های امنیتی با مسؤولان کج‎اندیش گلستان برخورد کنند/ خروج خفت‎بار آمریکا از سوریه نشانه قدرت ایران است

امام جمعه بندرترکمن از سخن یکی از مسؤولانی استانی مبنی بر اینکه «در 9 دی نباید افراطی‎ها در استان سخنرانی کنند» انتقاد کرد و گفت: استاندار گلستان و دستگاه‎های امنیتی با این دسته از مسؤولان برخورد قاطع داشته باشند.

حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه شهرستان ترکمن، با قدردانی از حضور تماشایی مردم و مسؤولان استان به‎ویژه مردم بندرترکمن در حماسه 9 دی اظهار کرد: حماسه 9 دی هر سال باید قوی‎تر و بهتر از سال گذشته برگزار شود که به لطف خداوند امسال نیز حماسه 9 دی در بندرترکمن با زیبایی خاصی برگزار شد.

* نگذاریم عده‎ای کج‎اندیش حماسه 9 دی را از اذهان مردم پاک کنند

وی با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم عده‎ای کج‎اندیش حماسه بزرگ 9 دی را از اذهان مردم پاک کنند، تصریح کرد: متأسفانه یکی از مسؤولان استان گلستان اعلام کرده بود در 9 دی نباید افراطی‎ها در استان سخنرانی کنند که فرمانده سپاه نینوا گلستان گفتند بریده باد زبانی که این سخنان را به زبان می‎آورد که ما از سخنان این آزاده بزرگوار حمایت می‎کنیم، روزی که فردی دارای محکومیت قضایی به استان آمد و بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری سخن گفت برخی آقایان نه تنها مانع این فرد نشدند بلکه از آنها استقبال کردند.

امام جمعه بندرترکمن تصریح کرد: متأسفانه امروز اگر کسی بخواهد از امام راحل و رهبری سخن بگوید به مذاق برخی آقایان خوش نمی‎آید و عنوان افراطی‎گری به وی می‎زنند.

منصوری با اشاره به سخنان یکی دیگر از مسؤولان استان مبنی بر اینکه مردم دو سالی را با احساس در 9 دی شرکت کردند و نباید اینقدر این روز را جدی گرفت، یادآور شد: باید گفت این مسوول فردی کج‎اندیش و نفهم است و نمی‎فهمد مردم ما اگر در طول 40 سال به میدان آمدند و مسائلی را بیان کردند از روی شعور و درک صحیح بود نه از روی احساس.

وی با تأکید بر اینکه خودفروخته‎های داخلی هستند که گاهی اوقات از روی احساس سخن می‎گویند نه مردم غیور ایران، بیان کرد: اکثر مسؤولان ما متدین و خوب هستند اما برخی از مسؤولان کج‎اندیش وجود دارند که به مردم بی‎حرمتی می‎کنند و از استاندار گلستان و دستگاه‎های امنیتی می‎خواهیم با این دسته از مسؤولان برخورد قاطع داشته باشند.

*سفر سرزده «ترامپ» به عراق خلاف قوانین بین‎المللی و دیپلماسی بود

امام جمعه بندرترکمن به سفر چندساعته و غیرمترقبه «ترامپ» و همسرش به عراق اشاره کرد و توضیح داد: سفر رئیس جمهور آمریکا به عراق تحقیر یک ملت است، متأسفانه رئیس جمهور آمریکا بدون اطلاع مسؤولان آن کشور وارد کشور دیگری شده که توهین و تحقیر به ملت بزرگ عراق است، همچنین خلاف قوانین بین‎المللی و دیپلماسی است چطور می‎شود مسؤولی بدون اجازه از کشوری وارد کشور دیگری شده باشد!؟

منصوری ادامه داد: سومین مطلب که باز هم تحقیر ملت عراق است آن است که رئیس جمهور آمریکا درخواست کرده که رئیس جمهور و نخست وزیر و رئیس مجلس عراق در پادگان نظامی با وی دیدار کنند که این هم خلاف قوانین بین‎المللی و تحقیر ملت است که به لطف خداوند مسوولان عراق قبول نکردند و ترامپ با سرشکستگی از این سفر بازگشت.

وی با اشاره به آیاتی از سوره نمل گفت: خداوند در آیاتی از این سوره فرمودند پادشاهان هر وقت وارد منطقه آبادی می‎شوند آن منطقه را به فساد و تباهی می‎کشانند و عزیزان آنجا را ذلیل می‎کنند.

* آمریکا با ارتش 700 میلیارد دلاری به طرز خجالت‎آور سوریه را ترک کرد

امام جمعه بندرترکمن به خروج خفت‎بار آمریکا از سوریه اشاره کرد و افزود: آمریکا با ارتش 700 میلیارد دلاری و با آن همه امکانات و تجهیزات که برای دوشیدن عربستان‎سعودی و گرفتن زهرچشم از ایران ناوگان دریایی خود را بارها در مدیترانه به صف کرده بود و با تمام متحدان خود 6 سال به طبل جنگ کوبیدند و گفتند باید اسد از سوریه برود امروز همه رفتند و اسد ماند و آمریکا به طرز خجالت‎آوری سوریه را ترک کرده است.

منصوری، خروج آمریکا از سوریه را نشانه قدرت ایران دانست و بیان کرد: ایران گفت باید «بشار اسد» بماند که همینطور هم شد که این نشانه قدرت ایران است.

وی به انتخاب آیت‎الله لاریجانی به‎عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان اشاره و ابراز کرد: مقام معظم رهبری در این حکم اشاره کردند «با عنایت به اهمیت مسؤولیت‌ها در مجمع و شورای نگهبان انتظار می‌رود در فرصت زمانی مناسب، با تنسیق امور در قوه قضائیه، در مسؤولیت‌های خطیر یادشده مُتَمحّض گردید».

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه در حکم مقام معظم رهبری اشاره شده که فرد جدیدی سکاندار قوه قضاییه می‎شود، اضافه کرد: وضع قوه قضاییه بد نیست اما براساس انتظارات مقام معظم رهبری نیست، معظم‎له دغدغه‎هایی دارند که امید است با آمدن رئیس جدید قوه قضاییه دغدغه‎ها و انتظارات مقام معظم رهبری برطرف شود.

  14 دی 1397
بخش : بندرترکمن / سیاسی
کد خبر: 60800
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام