معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:
۱۰۰ نقطه از محورهای مواصلاتی گلستان در سیلاب تخریب شد

گرگان- معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای جلوگیری از ورود سیلاب به داخل روستاها و شهرهای مستعد سیل خیز بیش از ۱۰۰ نقطه ارتباطی در گلستان توسط مردم تخریب شده است.

داداد مقبلی در بازدید از مناطق سیل‌زده استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای شروع سیلاب، جاده مسیر گمیشان- خواجه نفس مسدود و متاسفانه در ۱۸ نقطه این محور برش داده شد.

وی در ادامه افزود: با بالا آمدن آب در بخشی از مسیر جاده و مسدود شدن آن کار امدادرسانی با قایق انجام می‌شد که بسیار سخت بود و تلاش شبانه‌روزی صورت گرفت تا این مسیر بازگشایی شود.

مقبلی ادامه داد: با تلاش‌های نیروهای راهداری و سپاه در ۱۸ نقطه پل‌های موقت برای ارتباط بین این دو شهر صورت گرفت که خوشبختانه بعد از ۴۸ ساعت کار جهادی این مسیر بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این پل‌ها کم‌عرض بوده محدودیت ترافیکی صورت گرفته تا کار امدادرسانی با سرعت بیشتری انجام شود.

مقبلی گفت: در حال حاضر برای جلوگیری از سیلاب و آبگرفتگی به داخل شهر و روستاها بیش از ۱۰۰ نقطه مسیر ارتباطی گلستان توسط افراد محلی برش عرضی ایجاد شده که به صورت موقت پل‌های کم عرض برای تردد احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسیرهای ترانزیتی و اقتصادی گلستان مسیر آق‌قلا- اینچه‌برون است که این محور هم در هشت نقطه برش خورده و در حال حاضر مسدود است که البته احداث پل برای ایجاد مسیر موقت در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: با توجه به اینکه این پل‌ها کم عرض بوده و به صورت موقت است، بعد از فروکش کردن آب، اقدامات اساسی برای ایمنی مناسب در راستا تردد در این مسیر انجام می‌شود.

وی در ادامه با توجه به تخریب محورهای مواصلاتی و ابنیه فنی راه های استان در سیل اخیر گلستان و آسیب های اساسی که بر اثر آب گرفتگی به راه های بین شهری و روستایی وارد شده است بیان کرد: برخی از خسارت ها به راه های استان طی دوران بعد از فروکش کردن آب نمایان خواهد شد و با توجه به جنس خاک مناطق سیل زده در آینده باید برخی راه ها تخریب، زیرسازی و آسفالت شوند.

لازم به ذکر است بنا بر دستور وزیر راه و شهرسازی و ماموریت مهندس حسن نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، خداد مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تاریخ ۲۸ اسفند ماه برای مدیریت اتاق بحران راهداری و تسریع در امدادرسانی مناطق سیل زده استان گلستان و هماهنگی با مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در استان گلستان مستقر شده است.

  15 فروردین 1398
بخش : حوادث
کد خبر: 61571
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام