فشار نورمفیدی به اوقاف در حمایت از سید رضی قدس علوی!!

در پی جوانگرایی در هیات امنا مسجد عسکریه گرگان پارس و استفاده از جوانان انقلابی و ارزشی ، امام جمعه گرگان در حمایت از سیدرضی قدس علوی به اوقاف استان و گرگان فشار می آورد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران ، ماه گذشته بود که بعد از سالها درخواست مردم محله ، هیات امنا مسجد عسکریه گرگان پارس توسط اداره اوقاف شهرستان گرگان تغییر یافت و تعدادی جوان انقلابی که در مکتب همین مسجد و پای محراب آن رشد کرده بودند ، اداره امور مسجد را به عهده گرفتند .

این مسجد به دلیل پیشنمازی سید رضی قدس علوی و حضور برخی سیاسیون در هیات امنا به اذعان اهالی محل به شدت سیاسی شده و همین امر باعث رویگردانی مردم و مسجدگریزی جوانان شده بود که با درایت اوقاف گرگان و همراهی سایر دستگاهها جوانگرایی مد نظر حضرت آقا در این مسجد انجام شد، البته از 5 عضو هیات امنا جدید سه نفر جوان و دو نفر هم با تجربه هستند .

حال شاهدیم که سید رضی قدس علوی که مسوول دفتر صانعی در سال ۸۸ در استان بود و بعد از هتاکی به خیمه عزاداران عاشورایی در تهران و ساحت مقدس امام حسین تابلو آن در گرگان پایین کشیده شد،  بعد از این انتصابات بجا و شایسته هیات امنا به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان می رود و به ایشان گلایه می کند که چرا اوقاف چنین کاری کرده است.

نورمفیدی نیز که دل در گرو اینجور افراد دارد بعد از استماع حرفهای قدس علوی به اوقاف استان فشار می آورد که این احکام را مورد بازبینی قرار دهد.

به گفته یکی از شاهدان عینی ؛ سید رضی قدس علوی اخیرا در مسجد و بعد از حاشیه ای که ایجاد شده بود اوقاف را هیچ کاره دانست و جوانان جدید هیات امنا را افراطی خواند، اینگونه ادبیات را در دهه شصت توسط بنی صدر داشتیم که قانون را هیچ کاره می دانست و امام در جوابش گفته بود : شما غلط می کنی قانون را قبول نداری ، قانون شما را قبول ندارد ..

اما مراحل انتخاب هیات امنا جدید طبق قانون بوده و در کمیسیون و برابر قانون، دچار بودن مسجد با چالش سیاسی تایید شد و سه نفر از اعضای کمیسیون رای به تغییر هیات امنا دادند ضمن اینکه تحقیقات محلی به صورت ناشناس در مسجد نشان داد که مردم از عملکرد هیات امنا ناراضی بوده و شفافیت مالی در عملکرد سه باب مغازه  مسجد وجود نداشت .

نکته جالب اینکه در زمان فرمانداری صفوی ، وی به دلیل دوستی با برخی سیاسیون هیات امنا تا لحظه آخر رفتنش با احکام صادره برای جوانان مخالفت می کرد و به اوقاف فشار می آورد .

ترکیب جدید نشان می دهد که جوانان با انگیزه و‌مکتبی تولیت امور فرهنگی ، مذهبی و عمرانی مسجد گرگانپارس را به عهده گرفتند و قطعا در ادامه راه ، بهتر از گذشته به کار خود ادامه خواهند داد.

امیدواریم آیت الله نورمفیدی چهل سال بعد از انقلاب کمی هم به فکر جوانگرایی باشد و با هر توصیه دوستان همفکر خود آشفته نشود و پیگیر کارشان نباشد، این انقلاب حق مردم است ، همه خصوصا جوانان باید در اداره امور انقلاب مشارکت داده بشوند و اینکه مدیر کل اوقاف استان گلستان این بار در مقابل اوامر نورمفیدی تمکین می کند یا جانب نیروهای جوان و ارزشی و انقلابی را می گیرد !

  22 مرداد 1398
بخش : خبرها / داخلی
کد خبر: 62607
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام