رییس کل دادگستری گلستان خبر داد؛
کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال به جای رفتن به زندان

رئیس کل دادگستری گلستان از صدور حکم جایگزین حبس برای راننده بی احتیاط گالیکشی و محکومیت وی به کاشت هزار اصله در گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان هادی هاشمیان اظهار کرد: برای راننده بی احتیاط حکم جایگزین حبس صادر شد.

وی افزود: این راننده در تصادف منجر به فوت، علاوه بر پرداخت دیه، به ۶ ماه حبس تعزیری هم محکوم شده بود اما پس از این که دیه را پرداخت کرد، با توجه به این که حادثه غیرعمد بود و متهم سابقه کیفری هم نداشت قاضی گالیکشی برای وی مجازات جایگزین حبس در نظر گرفت.

هاشمیان ادامه داد: قاضی راننده را به جای ۶ ماه زندان، به کاشت نهال محکوم کرد.

وی بیان کرد: متهم باید هزار اصله نهال جنگلی از نوع ممرز، افرا و یا بلوط که متوسط عمر آن‌ها سه سال باشد، در فصل پاییز و یا زمستان زیرنظر اداره منابع طبیعی در جنگل های استان بکارد.

به گفته هاشمیان، با دستور قاضی اداره منابع طبیعی و واحد اجرای احکام کیفری شهرستان گالیکش بر اجرای این حکم نظارت می کنند.

فصل نهم قانون مجازات اسلامی به تشریح نحوه صدور احکام جایگزین حبس و شرایط آن اختصاص دارد که می‌تواند در اجرای سیاست حبس زدایی به قوه قضاییه یاری رساند.

  9 بهمن 1397
بخش : خبرها / قضاییه
کد خبر: 61032
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام