کشاورز متعرض به تالاب گمیشان دستگیر شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان گفت: یکی از کشاورزان شهرستان گمیشان که با استفاده از تاریکی شب در حال شخم زدن بخشی از اراضی تالاب بین المللی گمیشان بود با هوشیاری محیط بانان دستگیر شد.

علی بیانی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: این فرد متخلف شامگاه دیشب با یک تراکتور اراضی واقع در سرحدات شرقی تالاب بین المللی گمیشان واقع در شمال غربی استان را برای کشت محصول آماده می کرد که حین ارتکاب جرم به دام قانون افتاد.
وی بیان کرد: با هماهنگی دادستان شهرستان، تراکتور توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده قضایی و به اتهام تخریب اراضی تالابی و تصرف در اراضی مستحدثه ساحلی به محاکم قضایی گمیشان معرفی شد.
بیانی افزود: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ترکمن و گمیشان با هر گونه اقدام و تحرک افراد سودجو در دست اندازی و یا تصرف به اراضی ملی و ساحلی بدون چشم پوشی برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.
تالاب بین المللی گمیشان با 20 هزار هکتار در شمال غربی استان گلستان و مجاور دریای خزر واقع است که هر از چند گاهی به سبب پسروی و پیشروی آب دریا، مساحت پهنه آبی آن تغییر می کند.

  10 دی 1397
بخش : بندرترکمن / محیط زیست
کد خبر: 60750
مرجع: ایرنا
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام