جولان رانندگان غیر بومی در اسنپ گرگان/چه کسی پاسخگوی نارضایتی شهروندان گرگانی است؟

https://cartourtv.com/wp-content/uploads/2018/10/%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE03-730x410.jpg

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ با پیشرفت تکنولوژی و گسترش روز افزون استفاده از بستر اینترنت، تاکسی های اینترنتی به سرعت جای خود را میان مردم باز کردند، تاکسی هایی که با قیمت مناسب اقدام به جابه جایی مسافران می کنند.
اسنپ یکی از این شرکت های پر طرفدار است که موجب اشتغال زایی بسیاری از جوانان جویای کار شده است، اما ماجرای مربوط به اسنپ تنها به همین جا ختم نمی شود و جدا از مزیت های خوبی که این اپلیکیشن برای دو طرف (راننده و مشتری) ایجاد می کند اما متاسفانه ساز و کار نامناسب برای جذب افرادی که در این شرکت اینترنتی کار می کنند فضا را برای برخی بی حرمتی ها و حرمت شکنی ها فراهم کرده تا جایی که امنیت روحی و روانی تعدادی از مسافران را دچار مشکل کرده است، علاوه براین آسان گرفتن جذب راننده این فضا را فراهم کرده که افراد جویای کار از شهرهای اطراف گرگان با فرهنگ های مختلف وارد چرخه فعالیت اسنپ شده و بعضا مشکلاتی را هم برای مسافران به وجود بیاورند.
مدتی است که شهروندان گرگانی گزارش می دهند که رانندگانی که در اسنپ گرگان فعالیت می کنند بومی شهر نیستند و انواع و اقسام نمره پلاک های مختلف در اسنپ گرگان دیده می شود همین امر موجب پایین آمدن کیفیت ارائه خدمات به مشتریان شده است. در صورتی که در شهرهای بزرگ از جمله تهران خودرویی که در اسنپ فعالیت می کند حتما می بایست نمره پلاک خود شهر تهران باشند.

حضور خودروهای پلاک  69در اسنپ گرگان نشان می دهد این رانندگان از شهرهای نزدیک به گرگان در اسنپ حضور دارند و تا حدودی قابل توجیه است اما حضور خودروهایی با نمره پلاک شیراز و تهران و فعالیت در گرگان توجیهی ندارد و در صحبت با رانندگان در می یابیم اکثر آن ها مسافر چند روزه در گرگان هستند و صرفا برای کسب درآمد وارد چرخه کار می شوند که این امر نفوذپذیر بودن اسنپ در گرگان را نسبت به سایر شهرها عنوان می کند.
از طرفی اسنپ هیچ مسئولیتی در قبال کارها و رفتار راننده که خلاف قوانین کشور باشد را بر عهده نمی‌گیرد و در صورت رخ دادن چنین موردی شما باید از شخص خاطی شکایت کنید نه اسنپ.

چندی پیش در گرگان دختر جوانی برای بازگشت از محل کار خود به خانه درخواست خودرو می دهد و چند دقیقه بعد خودرویی به نقطه مورد نظر می رسد و با تماس به شماره دختر جوان اطلاع می دهد که راننده اسنپ درخواستی است، دختر جوان مشخصات راننده و خودروی پلاک را چک می کند بر اساس عکس راننده همان فرد بوده اما شماره پلاک درج شده در اپلیکیشن اسنپ با خودرویی که راننده برآن سوار است تفاوت دارد، دختر جوان از سوار شدن امتناع می کند و راننده شروع به تهدید و فحاشی می کند. دختر خودرویی جدید سوار شده و از آنجایی که مقصد دختر جوان در اسنپ راننده درج شده است راننده اسنپ دختر جوان را تعقیب می کند و مدام به شماره موبایل دختر تماس می گیرد و صحنه ای پر اضطراب و دلهره آور را برای دختر جوان می سازد تا جایی که دختر مجبور به تماس با نیروی انتظامی می شود.
یکی از موارد دیگر از تخلفات رانندگان اسنپ فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک در حین رانندگی است، گاهی راننده اسنپ با راننده خودرویی دیگر درگیری لفظی پیدا کرده و بدون توجه به مسافرینی که در خودرو هستند از الفاظ نامناسب و رکیک استفاده می شود.
حضور رانندگان غیر بومی از شهرهای دیگر در شرکت اسنپ گرگان هم معضل دیگری است، رانندگانی که به مسیرها آشنایی ندارند و موجب سردرگمی مسافران می شوند.
آنگونه که از شواهد پیداست شرکت اسنپ جز مدرک سوء پیشینه چیز دیگری بابت ثبت نام از رانندگان دریافت نمی کند و همین امر موجب شده هرگونه افرادی با سابقه بیماری روانی و اعتیاد و ... در این شرکت مشغول به کار شوند و نظارت صحیحی بر عملکرد آن ها انجام نشود. از ادره اماکن انتظار می رود نظارت دقیق و محکمی بر این گونه مشاغل داشته باشد تا از بروز هرگونه اتفاق ناگوار برای مسافران جلوگیری شود.

  25 اردیبهشت 1398
بخش : خبرها / اخبار داغ / جامعه
کد خبر: 62052
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 1
  • سید حسن | 27/05/1398 - 03:49

    با سلام
    دقیقا مشخص است که تبانی شده ،بر علیه اسنپ،حالا راننده ها بغضا آدرس را وارد نیستند تا حدودی درسته
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام