کنایه تند معاون استاندار گلستان به اعضای شورای شهر گرگان: عقد خواهرخواندگی گرگان و گوانجو دستاورد بسیار خوب دیپلماسی شهری بود/ بی‌ارزش خواندن سفر چین جای تاسف دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در خصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره سفر به چین واکنش نشان داد و گفت: من فکر می‌کردم اعضای شورا و مردم گرگان افراد مترقی و بلند نظری هستند اما اینکه در جمع شماها به گونه‌ای از صحبت‌های شماها(اعضای شورای شهر) در فضای مجازی مطالبی منعکس می‌شود که این سفر بی‌ارزش است، جای تاسف دارد.

در یکصد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد بررسی دستاوردهای شهردار گرگان از سفر گوانگ‎جو و پیمان خواهر خواندگی این دو شهر عنوان شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان شامگاه شنبه در این جلسه اظهار کرد: به دعوت دولت چین در اجلاس جهانی شهرداران شرکت کردیم، متأُسفانه قبل از رفتن به چین حواشی بسیاری ایجاد شد و عده‎ای معتقد بودند هزینه‎های این سفر می‎تواند صرف کارهای بهتری شود.

میرمحمد غراوی گفت: 168 شهردار و 63 کشور در این اجلاس شرکت کردند که از ایران فقط گرگان حضور داشت و استاندار هم پیگیری‎های مستمری برای حضور بنده داشتند و تأکید کردند تمامی هزینه‎ها برعهده دولت چین است و قرار شده بود بنده به همراه رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار و یکی از اعضای شورای شهر گرگان در این سفر حضور یابیم.

وی بیان کرد: یکی از شهرهای چین با تبدیل محل دفن زباله به وسعت 20 زمین فوتبال به پارک، در این اجلاس جایزه گرفت و اگر ما نیز پارک پسماند گرگان را معرفی می‎کردیم گرگان با اجرای این پروژه می‎توانست حائز جایزه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: شهردار گوانگ‎جو بسیار به توسعه همکاری‎های مدیریت شهری گرگان با ایران علاقه‎مند بود، آنها در گذشته با شهرهای اصفهان و ... عقد قرارداد داشتند و با عقد خواهرخواندگی با گرگان می‎خواستند شهری را انتخاب کنند که تاکنون با وی قرارداد نداشتند.

غراوی با اشاره به تصمیم گسترش اقدامات تجاری و تعیین راه ابریشم جدید توسط دلت چین، متذکر شد: راه‎آهن گرگان به اینچه‎برون به کشورهای C.I.S و چین متصل شده و بسیاری از کالاها و بارها زودتر از کشتی به دست بازرگانان ما می‎رسد لذا شرایط حمل و نقل ریلی برای ما پتانسیل بسیار خوبی محسوب می‎شود و ما در آنجا این موضوع را مطرح کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به هنر چینی‌ها در حوزه نورپردازی شهری، بیان کرد: یکی از موضوعات در خصوص سیما و منظر شهری موضوع نورپردازی بود که مقرر شد تیم‌های متخصص آنها به گرگان سفر کرده و این تجربیات را منتقل کنند و ما نیز در حوزه تجربه‌های فضای سبز و سیمای شهری تجربه‌ها را به آنها منتقل کنیم تا در مناطقی مثل ناهارخوران این طرح‌ها اجرایی شود.

غراوی گفت: توسعه شهری در ارتفاع از جمله مسائلی بود که در این سفر در دستور کار قرار گرفت تا ساخت و سازها در ارتفاع انجام شود که درصدد شدیم از تجربیات و الگوهای موفق آنها بهره ببریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با تأکید بر اینکه دیدن و شنیدن و کسب تجربه از شهرهای سایر کشورها می‎تواند مفید باشد، گفت: امید است تمام اعضای شورای شهر و کارشناسان مجرب دستاوردهای خوب توسعه شهری را در شهرهای مختلف ببینند و آن را در شهر اجرا کنند نه آنکه حواشی مختلفی را برای رفتن یا نرفتن و یا انتخاب افراد بوجود بیاورند.

غراوی به حواشی ایجاد شده در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: شورای شهر با خرد جمعی تصمیم گرفت که چه کسی به این سفر برود اما در فضای مجازی آنقدر این مسأله به نقد و چالش کشیده شد که برایم جالب بود، البته نقدها هم منصفانه نبود و نگران بودم آقای شهردار به واسطه این فشارها نیاید و وقتی شهردار به واسطه مسأله شخصی کمی دیرتر آمده بودند به ایشان گفتم اگر شما در این سفر نباشید ما هم نمی‎رویم چراکه قرار بود بین شهر گوانگ‎جو با 17 میلیون جمعیت با شهر گرگان دارای 300 هزار نفر جمعیت تفاهم‎نامه خواهرخواندگی منعقد شود و این دستاورد بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اینکه قطب سرمایه‌گذاری چین، شهر گوانجو است، تصریح کرد: مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره سفر به چین برای ما بسیار ناخوشایند بود و طوری تحلیل می‎کردند که انگار ما برای تفریح و خوش‎گذرانی به چین رفته بودیم حال آنکه فرصت زیادی برای این کار نداشتیم و به طور قطع هر کسی که به این سفرها می‎رود همه همت خود را برای کسب تجربه و آموزش به کار می‎گیرد تا در شهر و کشور خود به کار گیرد.

غراوی گفت: من فکر می‌کردم اعضای شورا و مردم گرگان افراد مترقی و بلند نظری هستند اما اینکه در جمع شماها به گونه‌ای از صحبت‌های شماها(اعضای شورای شهر) در فضای مجازی مطالبی منعکس می‌شود که این سفر بی‌ارزش است، جای تاسف دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه نبود ترافیک شهری از ویژگی‎های بسیار خوب شهر گوانگ‎جو محسوب می‎شد و درب‎های اقتصاد آنها به روی جهان باز شده است، ابراز کرد: استفاده از این موقعیت‎ها خوب است و امیدوارم از تجارب آنها استفاده کنیم و در عمل بتوانیم تجارب کسب‎شده را پیاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی این سفرها را بی‎ارزش دانستند جای تأسف دارد و نباید اینطور نتیجه‎گیری می‎شد، گفت: ابتدا باید زمینه همکاری بین گرگان و گوانگ‎جو احصاء شود سپس دستورات لازم برای همکاری بین شهرداری دو شهر مشخص‎ شود و پس از اجرای زمینه‎های مشترک همکاری، نتیجه نهایی طی یک سال به دست می‎آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه براساس چارچوب تفاهم‎نامه بنا شد هیئت‎های مختلف کارشناسی بین دو شهر ایجاد شود و نیازهای مختلف را احصاء کنند تا در نهایت منجر به عقد خواهرخواندگی شود، بیان کرد: پیوند خواهرخواندگی در سال آینده انجام خواهد شد.

  25 آذر 1397
بخش : خبرها / گرگان / جامعه
کد خبر: 60610
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام