۳۰ هزار برگ رای در گنبدکاووس استفاده شد

انتخابات2

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان از مصرف ۳۰ هزار تعرفه برگ رای از آغاز مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه گنبدکاووس تا ساعت ۱۶ امروز خبر داد و گفت: تعرفه رای به اندازه کافی در اختیار شعب اخذ رای گذاشته شده است.

به گزارش گلستان فردا، هادی احمدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ساعت قانونی رای گیری تا ساعت ۱۸ عصر امروز است و در صورت تقاضا از سوی ستاد انتخابات استان از وزارت کشور، این زمان تمدید خواهد شد.

وی از مردم گنبدکاووس خواست در ساعات باقی مانده قانونی در شعب اخذ رای حضور و رای خود را به صندوق بیندازند.

احمدی اضافه کرد: برای تسهیل حضور واجدین شرایط در حوزه انتخابیه گنبدکاووس ۲۳۰ شعبه اخذ رای در نقاط شهری و روستایی این شهرستان مستقر شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان همچنین گفت: از مجموع شعب اخذ رای تدارک دیده شده ۲۰۳ شعبه در شهر گنبدکاووس و روستاهای بخش مرکزی و ۲۷ شعبه نیز در بخش مرزی داشلی برون این شهرستان درحال رای گیری از مردم هستند.

وی افزود: مردم شیعه و اهل سنت گنبدکاووس همواره مشارکت سیاسی بالایی در انتخابات داشته و امروز هم حماسه آفرینی خواهند داشت.

 در مرحله نخست دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شد، درحوزه انتخابیه گنبدکاووس به دلیل نرسیدن مجموع آرا نامزدهای به حد نصاب یک‌ پنجم مجموع آرا ماخوذه به دور دوم کشیده شد.

در دور نخست انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس «قرجه طیار» با کسب ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و «عبدالحکیم آق ارکاکلی» با ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای از مجموع ۱۳۰ هزار و ۸۵ رایی که مردم این شهرستان مرزی در صندوق‌ها انداختند، به دوره دوم راه پیدا کردند.

مطابق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در مرحله نخست برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا حاصل نگردید، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد.

  21 اردیبهشت 1403
بخش : گرگان / سیاسی
کد خبر: 70566
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام