مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان خبر داد:
احداث بزرگترین بازارچه صنایع دستی شمال کشور در آق‌قلا

نتیجه تصویری برای ‪wkhdu nsjd‬‏

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به ساخت ۶ بازارچه دائمی صنایع دستی در استان گفت: بزرگترین ‌بازارچه دائمی صنایع دستی شمال کشور در شهرستان آق‌قلا در حال ساخت است.

به‌گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، ابراهیم کریمی عصر امروز در همایش روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: یکی از مشکلات در حوزه صنایع دستی عدم‌کیفیت این تولیدات برای بازار فروش بود. برای ارتقای کیفیت‌ تولیدات 10 مرکز تخصصی در رشته‌های مختلف به‌ویژه رشته‌های منسوخ‌ شده راه‌اندازی و یا در حال بازگشایی است.

وی با اشاره راه‌اندازی مرکز تخصصی صنایع دستی در گنبدکاووس گفت: تلاش ما این است تا این مراکز را در همه شهرهای استان راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان‌داشت: ارتقا کیفیت ‌این تولیدات‌ در صادرات استان‌ نیز تاثیرگذار است. در حال حاضر رشته‌های حصیربافی و نمدمالی که‌ جز رشته‌های منسوخ شده بودند به برند صادراتی استان تبدیل شده‌اند.

وی نبود بازارچه دائمی فروش صنایع دستی را یکی از مشکلات تولیدکنندگان در استان برشمرد و ادامه‌داد: در این دوره سعی کردیم بازارچه‌های دائمی صنایع دستی را در مناطق مختلف ایجاد کنیم که عملیات ساخت این بازارچه‌ها در شهرستان‌های کردکوی، مینودشت، گالیکش، علی‌آبادکتول، آزادشهر و آق‌قلا در حال انجام است.

کریمی گفت: بزرگترین ‌بازارچه دائمی صنایع دستی شمال کشور در شهرستان آق‌قلا در حال ساخت است. در گنبدکاووس نیز مکانی از سوی شهرداری برای ایجاد این بازارچه ‌پیشنهاد شده که از نظر اقتصادی برای هنرمندان توجیه ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌بندی تولیدات صنایع دستی نیز در سال‌های اخیر مورد توجه ‌قرار گرفته‌ است و امروز به جایی رسیدیم که تولیدات این بخش بدون بسته‌بندی عرضه نمی‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی‌صنایع دستی و گردشگری گلستان وجود پایانه تخصصی صنایع دستی در گلستان را از ضروریات دانست و افزود: هنوز در گلستان پایانه تخصصی صنایع دستی وجود ندارد. با توجه به استقرار گمرک‌ در اینچه برون، وجود پایانه‌ در رشد صادرات صنایع دستی تاثیر بسزایی ‌دارد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته چهارمیلیون دلار صنایع دستی از گلستان صادر شد. این در حالی است که بخش قابل توجهی از تولیدات صنایع دستی استان از گمرکات سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی حضور هنرمندان گلستانی در نمایشگاه‌های خارجی را از برنامه‌های جدی اداره کل برشمرد و گفت: بسیاری از هنرمندان‌ استان  به ویژه‌ شهرستان گنبدکاووس توانمندی فروش محصولات خود را به سبب کیفیت بالا در نمایشگاه‌های خارجی دارند. امسال از چهارم ‌تیرماه‌ به ‌مدت یک‌ هفته با حمایت‌ مالی اداره کل میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی هنرمندان‌ استان در نمایشگاه تخصصی صنایع دستی قزاقستان حضور پیدا می‌کنند.

مریم آق آتابای، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس اظهار داشت: صادرات چمدانی صنایع دستی شهرستان گنبدکاووس 597 میلیون تومان در سال گذشته بوده که عمده این صادرات در حوزه فرش و تولیدات چرم است.

وی افزود: در حال حاضر 12 فروشگاه در شهرستان برای عرضه تولیدات صنایع دستی فعال است و سه فروشگاه دیگر نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

  20 خرداد 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 62267
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام