مدیرکل گمرکات گلستان : اینچه برون، تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون

اینچه برون مرکز گمرکات این استان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین المللی گرگان است.

صادرات گلستان از 202 میلیون دلار فراتر رفت .

مدیرکل گمرکات گلستان اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر 295 هزار تن انواع کالا به ارزش 202 میلیون و 151 هزار و 849 دلار از مبادی گمرکی این استان به دیگر کشورها صادر شده است.

سیدابراهیم حسینی روز یکشنبه افزود: کالاهای صادراتی این استان در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ وزنی 75 درصد و از لحاظ ارزشی 57 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی گلستان شامل انواع میلگرد و آهن، فرآورده های لبنی، سیمان، رب گوجه فرنگی و پلی استایرن بوده که بیشتر به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، عراق، ازبکستان، روسیه، ترکیه و افغانستان صادر شده است.

حسینی گفت: بخشی از صادرات کالاهای تجار و بازرگانان گلستان به مقدار 27 هزار و 334 تن و به ارزش 13 میلیون و 260 هزار و 122 دلار از طریق خط ریلی اینچه برون صورت گرفته است.

وی همچنین در خصوص واردات گمرکات گلستان نیز اظهار کرد: در 9 ماه گذشته مقدار 47 هزار و 380 تن انواع کالا به ارزش تقریبی 22 میلیون دلار وارد استان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.

به گفته مدیرکل گمرکات گلستان، عمده کالاهای وارداتی شامل غلات، دانه روغنی و مواد اولیه خط تولید و از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، پاکستان و چین بوده است.

حسینی افزود: گمرکات گلستان در 9 ماه گذشته از محل صادرات و واردات کالاها افزون بر 94 میلیارد ریال درآمد کسب کرده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 81 درصد رشد داشته است.

در سال های اخیر با بهره برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان افزوده شد.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

  2 دی 1397
بخش : اقتصادی
کد خبر: 60678

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام