رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول:
بیماری «فیتوفترا» در کمین سیب‌زمینی‌کاران گلستانی

بیماری «فیتوفترا» در کمین سیب‌زمینی‌کاران گلستانی

سیدصمد ضیایی امروز در گفت و گو با خبرنگار در گرگان اظهار کرد: متاسفانه بارش باران در سطح استان گلستان احتمال شیوع بیماری «فیتوفترا» یا «بادزدگی» را در مزارع سیب‌زمینی استان گلستان را افزایش می‌دهد و کشاورزان اقدامات لازم را با مراجعه به جهادکشاورزی شهرستان خود انجام دهند.

وی تصریح کرد: بیماری «فیتوفترا» یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک در مزارع سیب‌زمینی محسوب می‌شود و کشاورزان نسبت به مبارزه شیمیایی علیه این بیماری اقدام کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول ابراز کرد: با توجه به بارندگی‌هایی که در استان گلستان مشاهده کردیم باغداران گلستانی باید با مراجعه به کلینیک‌های گیاهپزشکی نسبت به مبارزه با بیماری‌های قارچی به ویژه بیماری «لب‌شتری» و بیماری «غربالی» اقدامات لازم را انجام دهند.

ضیایی خاطرنشان کرد: باغداران گلستانی با توجه به بارش باران باید مراقب خسارات ناشی از دو بیماری قارچی «لب‌شتری» و «غربالی» باشند و در این زمینه از مبارزه شیمیایی علیه این بیماری استفاده کنند.

  1 اردیبهشت 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 61814
مرجع: فارس
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام