سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان خبر داد:
تشکیل ۳۵۰ پرونده برای پرداخت غرامت به کشاورزان سیل‌زده گلستانی

تصویر مرتبط

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: تاکنون ۳۵۰ پرونده به مساحت دو هزار و ۱۰۰ هکتار برای پرداخت غرامت به کشاورزان سیل‌زده استان تشکیل و تصویب شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، محمد حمیدی صبح امروز در جلسه با فرمانداران استان در خصوص نحوه پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل استان گلستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون چهار جلسه برای پرداخت خسارت به بخش کشاورزی برگزار شده و 350 پرونده کشاورزان خسارت‌دیده به وسعت دو هزار و 100 هکتار در مرحله بررسی برای پرداخت غرامت است.

وی با تاکید بر سرعت دادن فرایند پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان سیل گفت: با راه‌اندازی «سامانه جامع امداد و بازسازی دولت» (سجاد) انتظار داریم که با همکاری فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها روند ارائه خدمات و غرامت به کشاورزان سرعت بیشتری بگیرد.

حمیدی با اشاره به ضرورت نظارت و کنترل در مراحل تشکیل پرونده خسارت‌دیدگان بیان داشت: فرمانداران با انتخاب نمایندگان ویژه و با تشکیل کارگروه‌های شهرستانی ضمن نظارت، بازدیدهای موردی برای کنترل روند امور اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: بعد از تایید پرونده‌ها در کارگروه شهرستانی و ثبت آن در سامانه سجاد، تمام فرایند در کمیته نظارت عالی استانی متشکل از بازرسانی از دفتر بازرسی استانداری، دفتر اقتصادی استانداری و سازمان جهادکشاورزی استان نسبت به راستی‌آزمایی این پرونده‌ها اقدام خواهند کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: طرح و سامانه‌ای که چندی پیش از سوی استان برای درج خدمات دولت به سیل‌زدگان استان گلستان طراحی شده بود مورد قبول وزارت کشور قرار گرفته است و به عنوان دستورالعمل اجرایی آن وزارتخانه برای استان‌های سیلزده ارسال شد.

وی تصریح کرد: این سامانه با هدف شفاف‌سازی وعده‌های دولت به خسارت‌دیدگان سیل طراحی شد که تمام اقدامات دولت به سیل‌زدگان برای دستگاه حاکمیتی از دفتر مقام معظم رهبری گرفته تا اعضای هیئت دولت قابل رصد خواهد کرد.

حمیدی اظهارداشت: با راه‌اندازی این سامانه روند خدمات‌رسانی سرعت می‌گیرد و همه چیز ضمن شفاف بودن قابل رصد و راستی‌آزمایی است.

وی گفت: در استان نیز سه روز در هفته جلسه کارشناسی برای بررسی پرونده‌ها برگزار می‌شود.

مختار مهاجر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: فرمانداران و روسای ادارات جهادکشاورزی شهرستان‌های استان به این نکته مهم توجه داشته باشند که تشکیل پرونده خسارت‌دیدگان فقط به سیل و آب‌گرفتگی 27 و 28 اسفند ماه سال 97 و امسال است و خسارت سیل پیش از این را شامل نمی‌شود.

وی بیان داشت: در خصوص خسارت‌دیدگان بخش دام نیز تاییدیه دفن بهداشتی دامپزشکی باید وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر مجوز داشتن واحدهای خسارت‌دیده شیلاتی و آبزی‌پروری گفت: در بخش زنبورداران نیز مجوز کوچ برای کندوهای زنبور خارج استان و دفترچه زنبورداری برای داخل استان الزامی است. در بخش طیور نیز تا سقف 200 میلیون ریال خسارت برای واحدهایی که 100 درصد خسارت دیدند لحاظ خواهد شد.

  10 اردیبهشت 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 61911
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام