سرپرست امور شعب بیمه کشاورزی استان گلستان:
۷ میلیاردتومان غرامت از محل صندوق بیمه به کشاورزان سیل‌زده گلستانی پرداخت شد

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/2/19/9881408_727.jpg

سرپرست امور شعب بیمه کشاورزی استان گلستان گفت: در سیل اخیر صندوق بیمه کشاورزی استان ۱۰ اکیپ از کارشناسان را برای ارزیابی خسارت‌ها به این مناطق اعزام کرد که تاکنون یک‌هزار و ۱۹۳ فقره پرونده به مبلغ هفت میلیارد تومان پرداخت شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ، محمدتقی قزل‌سفلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۹۶ فقره قرارداد با کشاورزان بسته شد که سهم کشاورز پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و سهم دولت ۹ میلیارد تومان بود. در همان سال ۶ هزار و ۵۵۳ فقره پرونده خسارت در بخش کشاورزی تشکیل شد و دولت ۲۱ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان پرداخت کرد.

وی ادامه داد: در سیل اخیر نیز صندوق بیمه کشاورزی استان ۱۰ اکیپ از کارشناسان را برای ارزیابی خسارت‌ها به این مناطق اعزام کرد که تاکنون یک‌هزار و ۱۹۳ فقره پرونده به مبلغ هفت میلیارد تومان پرداخت شد.

قزل‌سفلی گفت: همچنین ۴۵۰ فقره پرونده دیگر نیز برای خسارت‌های سیل در بخش کشاورزی تشکیل شده که مبلغ غرامت ۵۶۰ میلیون تومان است.

وی بیان داشت: طبق مصوبه دولت برای جبران خسارت‌های بخش کشاورزی پرداخت سه هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به بانک کشاورزی ابلاغ شد که منتظر دریافت دستورالعمل‌های اجرایی هستیم.

قزل‌سفلی افزود: پرداخت تسهیلات به صورت زنجیره‌ای بوده و در قالب گروه‌های سه تا پنج نفره انجام می‌شود. ضمن اینکه اگر کشاورزی تمایلی برای استفاده از ضمانت زنجیره‌ای نداشت، مانعی برای این کار وجود ندارد.

وی گفت: بانک کشاورزی بیشترین همراهی را با کشاورزان در سال‌های اخیر داشته است تا جایی که ۲۱ درصد مطالبات غیرجاری سیستم بانکی استان متعلق به این بانک بود. امسال هم کشاورزانی که سررسید وام آن‌ها فرارسیده است به هیچ عنوان نگرانی و دغدغه بازپرداخت نداشته باشند و وام آن‌ها استمهال می‌شود.

  19 اردیبهشت 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 61999
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام