معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان:
جریمه ۵.۸ میلیارد ریالی واحدهای صنفی و خدماتی متخلف در گلستان

نتیجه تصویری برای واحدهای صنفی متخلف

معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان با اشاره به شناسایی ۳۲۶ واحد صنفی و خدماتی متخلف در استان گفت: در این پرونده‌ها متخلفان بیش از پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه شدند که برای صدور رای نهایی به تعزیرات ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))،، به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت گلستان، علی‌اصغر اصغری اظهار کرد: حضور پررنگ بازرسان در سطح بازار، تشدید طرح‌های نظارتی، اجرای گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌های مرتبط و برگزاری کشیک‌های متفرقه از وقوع تخلف‌های احتمالی در بازار جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در ماه گذشته 411 مورد گزارش و شکایت مردمی درباره خرید و فروش کالاها و خدمات از سوی واحدهای صنفی و خدماتی اعلام شد که بیشترین تخلف‌ها و پرونده‌های تشکیل شده مربوط به شهرستان گرگان بود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: همچنین سه هزار و 343 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی استان انجام شد که 161 واحد متخلف از سوی بازرسان سازمان صمت و 165 واحد نیز از سوی بازرسان اصناف شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شد.

وی با اشاره به شناسایی 326 واحد صنفی و خدماتی متخلف در استان گفت: در این پرونده‌ها بیش از پنج میلیارد و 800 میلیون ریال جریمه پیش‎بینی شد که برای صدور رای نهایی به تعزیرات ارسال شده است.

اصغری همچنین از اجرای طرح نظارتی ویژه بازرسی از دفاتر خدمات پیشخوان دولت در شهرهای استان خبر داد و گفت: طرح نظارت و پایش ویژه بازرسی از دفاتر خدمات پیشخوان دولت بصورت مشترک با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی استان، نمایندگی سازمان تنظیم مقررات استان و بازرسان این سازمان از تاریخ 25خردادماه آغاز می‌شود و تا 25 تیرماه ادامه خواهدداشت.

وی با بیان اینکه نرخ‌های مصوب در دفاتر پیشخوان در قالب یک دستورالعمل به استان‌ ابلاغ شده است، اظهارداشت: در نرخ‌های محاسباتی مصوب کلیه موارد مرتبط با هر تعرفه از قبیل حق فنی، استعلام کدپستی و ثبت احوال، ارسال پیام کوتاه، کارت pvc، سهم دفاتر و مالیات بر ارزش افزوده، پست خزانه و غیره اعلام شده است و اخذ هرگونه مبلغ مازاد تخلف محسوب می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان داشت: رعایت مواردی از جمله درج و الصاق برچسب یا اتیکت قیمت بر روی کالا، نصب تابلو و نرخ‌نامه در محل کسب یا حرفه به طوری‌که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمات به سهولت و روشنی برای همگان قابل رویت باشد، الزامی است.

  21 خرداد 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62274
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام