استاندار گلستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ؛
هدف ما پرهیز از خام فروشی و خروج محصولات فرآوری شده از استان است

استاندار گلستان با بیان اینکه هدف ما پرهیز از خام فروشی است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تولیدات استان پس از فرآوری از طریق صنایع مرتبط از استان خارج شوند تا ارزش افزوده آن نصیب گلستان گردد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر هادی حق شناس بعدازظهر امروز چهارشنبه 6 شهریور در صد و هفتاد و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور حسین مهری مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک صنعت معدن و شهرام غراوی نماینده مردم شرق استان برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور بانک محور است باید اهلیت سرمایه گذاران به تایید بانک ها برسد و تا آنها باید بر اساس آورده های خود در بانک ها از تسهیلات برخوردار شوند.

وی افزود: مجموع تسهیلاتی که بانک صنعت و معدن طی 3 سال گذشته بصورت مستقیم و یا از طریق کارگروه تسهیل به بنگاه های اقتصادی استان پرداخت کرده 517 میلیارد تومان بوده که بر اساس توافقات صورت گرفته با مدیر عامل این بانک مقرر شد 585 میلیارد تومان تسهیلات پس از بررسی های لازم به واحد های تولیدی استان پرداخت شود.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص امکان سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن در حوزه نیروگاه برق علی آباد کتول گفت: در حال حاضر تولید برق استان 850 تا هزار مگا وات است اما مصرف استان در زمان پیک به 1200 مگاوات می رسد که با ایجاد سیکل ترکیبی در نروگاه برق علی آباد بازده کار از 30 به 50 درصد افزایش می یابد و برای این کار به سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی نیاز است و امیدواریم بانک صنعت و معدن بتواند در این پروژه ورود نماید.

همچنین در این جلسه که مسائل چند واحد تولیدی که نیازمند سرمایه گذاری بودند مورد بررسی قرار گرفت، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک صنعت معدن اظهار کرد: منابع کشور محدود است و باید تلاش کنیم در سرمایه گذاری ها ارزش افزاده ایجاد نماییم.

دکتر حسین مهری تصریح کرد: اولویت ما توجه به سرمایه در گردش و طرح های توسعه محور در استان است و همچنین اختیارات مدیریت استان را 2 برابر افزایش داده ایم.

وی افزود: از 13 طرح در استان گلستان بازدید کردیم و تلاش می کنیم شتاب دهی طرح های جدید را افزایش دهیم.

  6 شهریور 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62691
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام