استاندار گلستان در کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان:
کشاورزان گلستان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم,جو و کلزا در سال ۱۳۹۹ تولید خواهند کرد

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/3/25/10074362_884.jpg

استاندار گلستان با اشاره به تولیدات محصولات کشاورزی در استان ظهار کرد: کشاورزان گلستان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم,جو و کلزا در سال ۱۳۹۹ تولید خواهند کرد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، دکتر هادی حق شناس صبح امروز سه شنبه ۲۶ فروردین در نخستین جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان در سال جاری تصریح کرد: سال جاری با درایت مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید مزین شده و گلستان باید در زمینه کشاورزی که مزیت اصلی استان محسوب می شود , خود را در کشور برجسته کند.
وی افزود: ارزش محصولات کشاورزی استان در سال ۹۸ بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و ۲۴ درصد سهم اشتغال گلستان وابسته به کشاورزی است.
استاندار گلستان یادآور شد: قریب به ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم, جو و کلزا است و باید مراکز خرید از ۲ هفته پیش از برداشت محصولات آمادگی لازم را داشته باشند. 
دکتر حق شناس گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۱۶۴ هزار تن گندم در استان تولید شد و در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک میلیون ۲۷۸ هزار تن گندم تولید شود و البته قیمت خرید تضمینی نیز از کیلویی ۱۷۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان افزایش یافته است.
وی با اشاره به میزان تولید دانه های روغنی در استان  ادامه داد: ۹۸ درصد دانه های روغنی در استان فراورده و سپس خارج می شود و ارزش افزوده آن به گلستان باز می گردد.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: باید در سال ۹۹ مزیت های استان را تقویت کرده و زمینه جهش تولید را در بخش های کشاورزی, گردشگری , صنعت و بازرگانی فراهم آوریم.

  26 فروردین 1399
بخش : اقتصادی
کد خبر: 63374
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام