رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان:
۱۰درصد مرغ کشور در گلستان تولید می‌شود

https://www.bgsiran.ir/wp-content/uploads/2017/02/photo_2017-02-23_10-43-48.jpg

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان در جلسه ویدئوکنفرانسی میز کشوری طیور گفت : در سال ۹۸ بیش از ۱۰ درصد مرغ کشور در استان گلستان تولید شده است .

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، حسین طلوعیان در جلسه میز کشوری طیور که با حضور مدیرکل دفتر صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت ایران ، روسای سازمان‌های صنعت معدن و تجارت و نمایندگان سازمان های جهادکشاورزی و اتاق بازرگانی استان های گلستان ، مازندران ، خراسان رضوی و اصفهان بهمراه مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیر کل دامپزشکی استان گلستان بصورت ویدئوکنفرانسی و با محوریت سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان برگزار گردید ، گفت : در حال حاضر ۱۱۵۷ واحد تولید مرغ و کارخانجات وابسته به مرغ در استان گلستان مشغول فعالیت هستند که ۱۳۰۰۰ نفر در آنها مشغول کارند .

وی گفت : در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۳۷۰۰۰ تن مرغ در استان گلستان تولید شد که ۱۰ درصد کل تولید کشور بوده است و گلستان در تولید مرغ رتبه ۲ کشور را کسب نمود .

به گفته وی ، در این مدت ۳۱۰۰۰ تن تخم مرغ در گلستان تولید شد که ۳.۵ درصد تولید کشور بوده و رتبه ۱۱ کشور در این حوزه به گلستان رسید .

طلوعیان افزود : در سال گذشته ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه یک روزه در گلستان تولید شد که ۱۰.۷ درصد کل تولید کشور است .

وی گفت : با توجه به پتانسیلهای بالای کشور در حوزه تولید طیور امیدواریم ضمن رفع مشکلات موجود علاوه بر تامین نیاز داخلی ، صادرات این محصولات را نیز شاهد باشیم .

  21 مرداد 1399
بخش : اقتصادی
کد خبر: 63665
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام