با هدف تعادل بازار
طرح های جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت جوجه یک روزه

6963001_760

جهاد کشاورزی گلستان برای کاهش قیمت جوجه یک روزه اجرای سه طرح را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، رحمت اله سمیعی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان با اعلام این خبر گفت: در طرح اول که وزارت جهاد کشاورزی به استان ها ابلاغ کرده با افزایش فواصل جوجه ریزی مرغداری‌های گوشتی  از ۷۵ روز به ۹۰ روز تقاضای جوجه یک روزه ممکن است اندکی کاهش یابد اگر چه به گفته کارشناسان موجب کاهش در آمد مرغداری ها و افزایش قیمت تمام شده خواهد شد.

وی افزود: در طرح دوم که وزارت خانه ابلاغ کرده  تنها از ۸۰ درصد ظرفیت جوجه ریزی مرغداری‌های گوشتی استان استفاده می شود تا بازار جوجه یک روزه به تعادل برسد که به گفته کارشناسان موجب کاهش بهره وری واحد های مرغداری گوشتی می شود.

وی گفت: در طرح سوم که پیشنهاد معاونت امور دام جهاد کشاورزی استان با همکاری  زنجیره های تولید و اتحادیه مرغداران است قرار شد  هفت زنجیره تولید مرغ استان و اتحادیه مرغداران ، جوجه یکروزه را به قیمت توافقی به مرغداری‌های گوشتی استان عرضه کنند.

سمیعی افزود :قیمت واقعی عرضه هر قطعه جوجه یک روزه که بین زنجیره‌ های تولید مرغ تولید و مرغدارای های دارای قرار داد عرضه می شود بین ۸ هزار تومان تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است اما به علت تقاضای جوجه ریزی صاحبان مرغداری‌های بدون قرار داد از واسطه‌ها تا ۱۱ هزار تومان هم معامله می‌شود.

 

 

  18 شهریور 1400
بخش : اقتصادی
کد خبر: 64813
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام