مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد:
خدمت رسانی ۵۰ پزشک و پرستار در مناطق سیل زده گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۵۰ پزشک و پرستار در مناطق سیل زده گلستان خدمت رسانی کردند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان محمدعلی هروی اظهار کرد: از اولین ساعات پس از وقوع سیل در شهرستان آق قلا جمعیت هلال احمر استان جهت حضور در منطقه و ارائه خدمات تخصصی با ارگان های مرتبط با امر بهداشت و درمان هماهنگی های لازم را به عمل آورد.

وی افزود: در این پیگیریها و هماهنگی ها مقرر شد که یک دستگاه بیمارستان سیار مجهز از طریق ارتش جمهوری اسلامی و یک دستگاه بیمارستان سیار مجهز از طریق بسیج جامعه پزشکی در منطقه آسیب دیده شهر آق قلا مستقر شوند.

هروی ادامه داد: بیمارستان های فوق دارای بخش های رادیولوژی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و داروخانه با تجهیزات کامل همراه با پزشکان عمومی و متخصص و … است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اظهار کرد: تیم های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان آق قلا و تیم های بهداشت درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان نیز همراه با پزشکان و پیراپزشکان داوطلب به صورت ثابت در محل جمعیت هلال احمر شهرستان آق قلا مستقر شده و همچنین یک تیم سیار هم با قایق و ماشین های کمک دار در حال ارائه خدمات و رسیدگی به وضعیت مصدومان بصورت روزانه است.

هروی در رابطه با اسکان اضطراری سیل زدگان گفت: در ۲۰ نقطه از منطقه متاثر از حادثه از جمله روستاهای محمدآباد، کریم آباد، امیرآباد و اتراچال و محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان و تعدادی از مناطق دیگر سیل زدگان اسکان اضطراری شده اند.

وی تصریح کرد: تیم های بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر و تیم های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم در این مناطق جهت ویزیت بیماران و خدمت رسانی به مراجعین مستقر هستند.

هروی گفت: تیمهای حمایت روانی بهداشت و درمان اضطراری هم در حال خدمت رسانی به زنان و کودکان در مناطق اسکان اضطراری هستند.

وی با اشاره به آمار عملکرد تیم های بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر به حادثه دیدگان اظهار کرد: تاکنون به یک هزار و ۵۷ نفر خدمات ارائه شده است.

هروی تصریح کرد: از این آمار ۷۵۹ نفر ویزیت سرپایی، ۱۸۳ نفرخدمات سرپایی، ۲۲ خدمات مادر و کودک، ۵۲ نفر بهداشت روان، ۴۱ نفر بهداشت محیط، دو هزار و ۲۲۷ اقلام دارویی توزیع شده، چهار هزار و ۷۰۰ مورد لوازم بهداشتی توزیع شده از قبیل شیرخشک و لوازم بهداشتی ضروری زنان و کودکان و ۵۰۰ مورد توزیع اسباب بازی انجام شده است.

وی افزود: تعداد ۵۰ نفر پزشک و پیراپزشک با تیم های بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر شامل ۱۹ پزشک، ۱۹پ رستار، هشت ماما، سه بهداشت و روان، یک بهداشت محیط در این مناطق خدمات رسانی کردند.

  9 فروردین 1398
بخش : سلامت
کد خبر: 61484
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام