رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:
روند ابتلا به کرونا در شرق گلستان صعودی است

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/12/18/11514479_407.jpg

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ابراز نگرانی از افزایش بیماران کرونایی در نیمی از استان به ویژه مناطق شرقی پیش‌بینی کرد که روند صعودی ابتلا به این ویروس در شهرهای دارای وضعیت قرمز تا ۱۰ روز آینده ادامه دارد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، عبدالرضا فاضل روز سه‌شنبه در پایان بازدید از مراکز درمانی و بیمارستان‌های گنبدکاووس اظهار داشت: گلستان همچنان در موج اول شیوع کرونا قرار دارد و به دلیل کم توجهی مردم به رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز رو به افزایش است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، ۲۳ بیمار در بیمارستان شهدای ۱۲ دی، ۵۵ بیمار در بیمارستان خاتم الانبیاء وابسته به تامین اجتماعی و پنج بیمار در بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس تحت درمان قرار دارند که ۳۰ درصد این بیماران ساکن شهرهای دیگر شرق استان هستند.

وی از نیاز ۱۰۰ تخت ویژه و عادی دیگر برای مبتلایان احتمالی کرونا در مراکز درمانی گنبدکاووس خبر داد و گفت: با توجه به روند رو به رشد شمار مبتلایان به این بیماری در شرق گلستان باید با افزایش تخت‌های بیمارستانی آماده پذیرش بیماران جدید باشیم.

فاضل همچنین با تشریح آخرین آمار بیماران مبتلا به کرونا در گلستان گفت: در حال حاضر بندرگز، بندرترکمن، آق‌قلا، گنبدکاووس، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در ردیف شهرهای با وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند و به دلیل کم توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی ۴۲۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گلستان امروز سه شنبه دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های مورد نیاز شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونا را در اختیار فرمانداران قرار داده تا با اجرای آن مانع گسترش بیشتر این بیماری شوند.

فاضل به مردم توصیه کرد همانند هفته‌های آغازین شیوع کرونا با خود مراقبتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و پایبندی به محدودیت های اعلام شده ازسوی ستادهای مقابله با کرونا به بهبود شرایط و ریشه‌کنی این بیماری کمک نمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن گفت: تاکنون ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

  3 تیر 1399
بخش : سلامت
کد خبر: 63536
مرجع: ایرنا
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام