معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت گلستان:
دسترسی نسخه الکترونیک برای تمام پزشکان طرف قرارداد بخش دولتی فراهم شده است

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت گلستان گفت: هم اکنون دسترسی نسخه الکترونیک برای تمام پزشکان طرف قرارداد بخش دولتی فراهم شده است.

به گزارش گلستان فردا، علی صحرایی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: الکترونیکی شدن بیمه سلامت از اهداف این نهاد بوده و در این راستا اقداماتی انجام شد که از جمله آن تبادل اسناد بستری بین بیمارستان های طرف قرارداد با بیمه سلامت است و همزمان کاهش کاربرد دفترچه ها را هم اجرایی کرده و در این راستا مقرر شد که از ابتدای اردیبهشت ماه حذف تدریجی دفترچه‌ها در صندوق بیمه سلامت همگانی آغاز شود و چاپ این دفترچه متوقف خواهد شد.

وی افزود: حذف تدریجی دفترچه های درمانی بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت در استان گلستان آغاز شد و در صندوق روستایی حذف تدریجی دفترچه از ابتدای خرداد آغاز و در صندوق کارمندی سایر اقشار و بیمه ایرانیان هم از ابتدای تیر ماه شروع می شود.

عاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان افزود: در صورت قطع بودن سامانه، پزشک می تواند در سربرگ مطب خود دارو تجویز کند و در صورت فراهم نبودن اینترنت پزشک می‌تواند با گرفتن کد الکترونیکی مشخصات بیمه‌ای فرد بیمار را مشاهده کند.

وی ادامه داد: به منظور نسخه نویسی الکترونیکی در بیمارستان های دولتی طرف قرارداد چهار ماه به این مراکز مهلت داده شده تا زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

صحرائی گفت: از این پس بیمه شدگان با ارائه کارت ملی می توانند به پزشک مراجعه کنند و پزشک در پنل نسخه نویسی برای بیمار دستورات لازم را تجویز می کند.

  5 اردیبهشت 1400
بخش : سلامت / جامعه
کد خبر: 64289
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام