رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:
کار در یکی از دانشگاه های گلستان به جای رفتن به زندان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یکی از قضات گلستانی راننده بی احتیاط را از جنبه عمومی جرم به انجام خدمات عمومی رایگان در یکی از دانشگاه های گلستان مکلف کرد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان، هادی هاشمیان اظهار کرد: قاضی پرونده راننده بی احتیاط را از جنبه عمومی جرم به جای یک ماه زندان به انجام خدمات عمومی رایگان به مدت ۱۰۰ ساعت در یکی از دانشگاه های استان مکلف کرد.

هاشمیان افزود: از جنبه خصوصی جرم هم متهم محکوم به پرداخت دیه شد.

به گفته وی، مسئولان این دانشگاه و واحد اجرای احکام کیفری شهرستان گالیکش بر اجرای این حکم نظارت می کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در ادامه سخنان خود با اشاره به استقبال دستگاه های اجرایی استان از آرای جایگزین زندان گفت: اداره منابع طبیعی، شهرداری ها و تعداد دیگری از دستگاه های اجرایی استان، در نامه های جداگانه کارهایی که به عنوان مجازات های جایگزین زندان می توانند از ظرفیت محکومان استفاده کنند به دادگستری پیشنهاد داده اند.

هاشمیان افزود: نهال کاری، پاکیزگی محیط زیست و حاشیه جنگل ها، کمک به بهسازی مدارس، حرفه آموزی، خدمات عمومی رایگان در شهرداری ها از جمله موارد پیشنهادی هستند که قضات ما هم در محاکم برای محکومانی که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده اند و سابقه کیفری هم ندارند، صادر می کنند.

گلستان از استان‌های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس است.

  19 دی 1397
بخش : خبرها / قضاییه
کد خبر: 60852
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام