استاندار گلستان در نشست گرامیداشت روز شهرداری و دهیاری:
دهياران و شهرداران بازوان اجرايي استانداری ها هستند

استاندار گلستان گفت: قسمتی از کار استانداریها در حوزه سیاسی است و بخش دیگر آن عمرانی است که در حوزه شهرداری ها و دهیاری ها انجام می شود و بر همین اساس، دهياران و شهرداران بازوان اجرايي استانداری ها در توسعه همه جانبه و اجراي طرح ها هستند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ، دکتر هادی حق شناس پیش از ظهر امروز شنبه 15 تیرماه در نشست گرامیداشت روز شهرداری و دهیاری، اظهار کرد: اهمیت شهرداران و دهیاران بر کسی پوشیده نیست زیرا آنها در صف اول ارتباط با مردم قرار دارند.
وی افزود: مجموع بودجه شهرداری های استان حدود 580 میلیارد تومان است که 60 درصد آن عمرانی و 40 درصد آن جاری است که شهرداری ها باید بتواند با ایجاد منابع درآمدی پایدار، مدیریت شهری را به نحو مطلوب انجام دهند. 
دکتر حق شناس خاطرنشان کرد: دهیاران و شهرداران موظف هستند در حفاظت از بافت شهر و روستا و روح بخشیدن به آن تلاش کرده و از اجرای هر پروژه ای که بر خلاف منافع عمومی مردم است جلوگیری کنند.
استاندار گلستان با بیان اینکه باید برای ماندگاری مردم در روستاها رقبت ایجاد شود خاطرنشان کرد: یکی از الزامات رونق در روستاها، ایجاد اشتغال پایدار است.
وی با اشاره به اجرای پروژه کشتگاه خورشیدی در روستای دوزالوم شهرستان گنبدکاووس توسط سرمایه گذار بخش خصوصی، تأکید کرد: یک سرمایه‎گذار با پنل‎های خورشیدی، میوه را خشک و 95 درصد آن را صادر می‎کند و درآمد آن چند برابر هزینه‎ای است که انجام می‎دهد و تا کنون برای 100 نفر از بانوان این روستا اشتغالزایی کرده و آمادگی کامل دارد که این طرح را در روستاهای استان راه‌اندازی کند.
دکتر حق شناس، یکی از دلایل اصلی پایین بودن درآمد مردم استان به نسبت میانگین کشوری را خام فروشی دانست و تصریح کرد: به منظور استفاده از ارزش افزوده و ارتقاء سطح درآمد مردم، لازم است ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.
استاندار گلستان حفاظت و صیانت از جنگل‌های هیرکانی که روز گذشته ثبت جهانی شد، را وظیفه ای همگانی دانست و اظهار کرد:  وظیفه دهیاران در این راستا بسیار سنگین تر است و باید از وقوع آتش سوزی ها پیشگیری شود. 
وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست اولویت نظام است، خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی در اجرای پروژه های عمرانی باید مورد توجه قرار گیرد.
لازم به ذکر است، در این نشست تعدادی از شهرداران و دهیاران به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند و در پایان نیز از شهرداران و دهیاران منتخب استان تقدیر شد. 

  15 تیر 1398
بخش : خبرها / اخبار داغ / جامعه
کد خبر: 62442
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام