مدیرکل بازرسی گلستان خبرداد
تشکیل ۱۵ پرونده فساد اقتصادی/۹۱۰ میلیارد پروژه تجدید مناقصه شد

مدیرکل بازرسی گلستان از تشکیل ۱۵ پرونده فساد اقتصادی در استان طی یک سال اخیر خبرداد.

به گزارش گلستان فردا، محمدتقی مشهدی صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در یک سال اخیر در بازرسی گلستان اقدامات خوبی به لحاظ زیرساختی و نرم افزاری انجام شد که با توجه صبغه نظارتی بودن، اطلاع رسانی نشد.

مدیرکل بازرسی گلستان افزود: نحوه بازرسی ما موردی (بر حسب شکایت)، برنامه‌ای (عمده فعالیت تشکیلات سازمان) و بازرسی فوق العاده است.

وی بیان کرد: بازرسی فوق العاده بر اساس دستور سازمان، حسب الامر رهبر معظم انقلاب، دستور رئیس قوه قضائیه، مجریه و یا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس انجام می‌شود.

مشهدی بیان کرد: نمونه بازرسی فوق العاده را در سیل ۹۸ داشتیم که ۶ ماه روند بررسی ادامه داشت و محکومیت برخی از مسئولان را شاهد بودیم.

مدیرکل بازرسی گلستان اضافه کرد: همچنین کشف فساد اقتصادی در یکی از دستگاه‌های اجرایی که منجر به دستگیری چند نفر شد در زمره بازرسی فوق العاده انجام شد.

وی افزود: در مبارزه با فساد اقتصادی در یک سال اخیر بیش از ۱۵ فقره پرونده تشکیل شده که چندین نفر به دستگاه قضا معرفی و چند نفر هم محکوم شدند.

مشهدی ادامه داد: اختلاس چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در یکی از بانک‌ها، برداشت غیرمجاز تحویل دار بانک از حساب مشتریان به مبلغ ۶ میلیارد تومان از نمونه‌های این پرونده‌ها است.

مدیرکل بازرسی گلستان عنوان کرد: همچنین در یکی از بانک‌های گلستان از محل اعتبارات سیل هشت میلیارد تومان اختلاس صورت گرفت که طی آن از کشاورزان تعهد سفید امضا گرفته و پول به حساب آنها واریز نشد.

وی اظهارکرد: در طول یکسال گذشته با لغو معامله، تجدید مزایده و مناقصه و غیره از حیف و میل شدن ۹۱۰ میلیارد تومان از بیت المال جلوگیری شد.

طبق گفته مشهدی در یک سال گذشته ۱۱۲ نفر از مدیران، کارمندان، مسئولان و غیره به دلیل ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: گلستان در زمینه سلامت اداری جزو سه استان برتر کشور است.

  1 تیر 1400
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 64474
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام