مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان:
نرماب نخستین سد آب شرب گلستان است

مدیر عامل آب منطقه ای گلستان گفت: سد نرماب نخستین سد آب شرب گلستان است و مراحل آبگیری آن در حال انجام است و سال آینده به بهره بر داری می رسد.

به گزارش گلستان فردا، سید محسن حسینی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: با راه اندازی و بهره برداری از سد نرماب بخش بزرگی از مشکل تامین آب استان حل می شود اما همچنان باید به این اصل پایبند باشیم که بدون صرفه جویی ممکن است سدها هم جوابگوی تامین آب نباشند.

وی افزود: سد وشمگیر که یکی از سدهای مهم این منطقه است بیش از ۵۱ سال است که در حال بهره برداری است و این در حالی است که عمر این سد ۳۰ سال تعریف شده و ۲۱ سال ماراد بر عمر مفید از آن استفاده می شود.

حسینی ادامه داد: با لای برداری های جدیدی که در این سد انجام شده  حجم آب آن ۲۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود:میزان آب تجدیدپذیر گلستان ۲.۵ میلیارد مترمکعب است که باید بخش شرب، بهداشت، محیط زبست، مصارف صنعتی، غذا و غیره تامین کند.

حسینی اضافه کرد: میزان آب موجود در گلستان با توجه به جمعیت پایین تر از سرانه استان های دیگر است.

وی با اشاره به جمعیت دو میلیون نفری گلستان، گفت: برای مصارف فوق در طول سال برای هر فرد در گلستان هزار و ۲۵۰ مترمکعب آب نیاز است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار حلقه چاه مجاز داریم که از این میزان ۱۷ هزار و ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی، ۶۰۰ حلقه آب شرب، هزار و ۴۰۰ حلقه در بخش صنعت است.

حسینی ادامه داد: از این تعداد، هفت هزار و ۷۰۰ چاه عمیق و ۱۲ هزار و ۲۴۰ حلقه چاه کم عمق هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بیان کرد: در سه ماهه امسال ۱۸۷ چاه غیرمجاز و ۴۱ حلقه چاه غیرمجاز در حین حفر شناسایی و چهار دستگاه حفاری و ۳۳ مورد ادوات غیرمجاز حفاری توقیف شد.

وی از فعالیت ۳۲ اکیپ گشت بازرسی خبر داد و افزود: ۶۶ نفر از متخلفان احکام قضایی دریافت کردند.

حسینی ادامه داد: بحث فرو نشست زمین در گلستان کاملا جدی است و یکی از عوامل استفاده نادرست از سفره های زیر زمینی است که برای تحقیق در این مورد تیم تحقیقاتی با موافقت استاندار تشکیل شده تا به طور کامل مساله فرو نشست زمین در گلستان  و عوامل آن بررسی شود.

  2 تیر 1400
بخش : خبرها / اقتصادی
کد خبر: 64479
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام