رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات گلستان:
امسال،گلستان یکی از سالم ترین انتخابات ریاست جمهوری را تجربه کرد

استعفای 10 مدیر در گلستان برای شرکت در انتخابات مجلس/ ناکارآمدی نمایندگان ارتباطی به نظارت استصوابی ندارد | خبرگزاری فارس

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات گلستان گفت: در ۲۸ خرداد سال جاری و در جریان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، استان گلستان یکی از سالم ترین انتخابات را تجربه کرده است.

حمید رضا بهمنی نژاد در گفت و گو با خبرنگار گلستان فردا اظهار کرد : برخی ویژگی های انتخابات اخیر ریاست جمهوری در کشور، این انتخابات را از ادوار گذشته آن متمایز کرده بود .

وی افزود: وجود برخی مشکلات از قبیل تحریم های دشمن، شرایط سخت اقتصادی کشور ، مشکلات معیشتی اقشار مختلف جامعه ، گلایه مندی مردم از برخی تصمیمات مدیران اجرایی، فراگیری بیماری کرونا، در کنار تلاش بی وقفه رسانه های معاند با هدف ایجاد دلسردی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات، شرایط خاصی را در این دوره از انتخابات رقم زده بود.    بهمنی نژاد گفت علی رغم همه موانع و مشکلات موجود ، ملت بزرگ ایران با حضور حماسی خود که در استان گلستان بالای ۶۰ درصد از واجدین شرایط شرکت در انتخابات را شامل می شد.، حماسه ماندگاری را رقم زدند .

وی افزود:سلامت انتخابات و مراقبت از آراء یکایک شرکت کنندگان در انتخابات، از مهمترین دغدغه ها و وظایف شورای نگهبان بشمار می رود، که این مسوولیت خطیر در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در استان گلستان به نحو احسن انجام شد.

بهمنی نژاد افزود: در انتخابات این دوره ریاست جمهوری، مردم از بین نامزدهای مختلف با گفتمان های گوناگون ، گفتمان کارآمدی، مبارزه با فساد و کار و تلاش بی وقفه جهادی را انتخاب کردند، و پیام مهم این انتخاب آن است که بعد از گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، از نگاه مردم تنها گفتمانی که قادر است مشکلات موجود را از پیش پای ملت برداشته و اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را تحقق بخشد ، گفتمان انقلاب اسلامی است .

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات گلستان که به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان سخن می گفت، اظهار کرد:  یکی از نهادهای برخاسته از متن انقلاب اسلامی نهاد شورای نگهبان است که بر اساس قانون اساسی وظیفه پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی را بر عهده دارد .

بهمنی نژاد افزود: جایگاه این نهاد آنقدر مهم است که  بر اساس اصل ۹۲ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی بدون وجود شورای نگهبان اعتبار قانونی نخواهد داشت وی در ادامه گفت: شورای نگهبان در طول بیش از چهل سال گذشته با عمل به وظایف قانونی و ایستادگی در برابر اقسام فشارها، همچون سدی مستحکم مانع نفوذ نااهلان و عناصر فرصت طلب در پست های کلیدی کشور شده است.

بهمنی نژاد افزود: پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها که در اصول ۴ و ۹۱ قانون اساسی به آن اشاره شده و همچنین نظارت بر انتخابات از اصلی ترین وظایف و ماموریت های شورای نگهبان می باشد.

وی  با بیان این مطلب که شورای نگهبان نقشی در بررسی صلاحیت ها و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ندارد، گفت: با توجه به برخی اشکالات موجود در زمینه بررسی صلاحیت ها و نظارت بر انتخابات شوراها از جمله عدم دقت کافی در تایید صلاحیت برخی افراد فاقد صلاحیت و همچنین بروز برخی تخلفات و جرایم نظیر خرید و فروش آرا ، ضروری است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین مورد نیاز، اشکالات موجود در انتخابات شوراها را برطرف نمایند.

  24 تیر 1400
بخش : خبرها / داخلی
کد خبر: 64554
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام