مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:
مقام سازی مسکن روستایی اولویت دولت سیزدهم/ 900 میلیارد تومان برای اجرای طرح های هایدروستاهای استان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: مقاوم سازی مسکن  های روستایی یکی از اولویت های دولت سیزدهم است که به رغم تاکیدات رئیس جمهور و پیگیری های استاندار به طور جدی در گلستان در حال اجرائی شدن است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سید محمد حسینی ظهر امروز  در مراسم متمرکز افتتاح طرح های بنیاد مسکن گلستان در روستای وحدت شهرستان آق قلا که با حضور معاون نوسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ، استاندار  فرماندار آق قلا برگزار شد ، اظهار کرد: به رغم 70 هزار تعهد سالانه ای که برای این بنیاد در بخش نوسازی و یا ساخت مسکن در نظر گرفته شده اما این تعهد به 11 هزار واحد رسیده است و باپیگیریهای استاندار و تلاش های شبانه روزی این اداره کل و دیگر دستگاه های اجرائی و همراهی بانک ها امیدواریم بیش از این تعهدات را در روستاها به انجام برسانیم.

وی افزود: تمامی سازه هایی که از  سال گذشته مشمول افزایش شده اند می توانند وام مجدد دریافت کنند و سهمیه سال جدید به انها نیز اعطا خواهد شد.

حسینی گفت: در کشور 5 میلیون و 400 واخد روستایی داریم که از این تعداد 3 میلیون و 400 واحد سند دار شده اند و در 276 روستای استان 101 هزار جلد سند به مالکان اعطا شده است.

وی افزود: مبلغ 900 میلیارد تومان برای اجرای طرح های هادی روستاها در استان در نظر گرفته شد و این طرح در 700 روستای استان اجرا شده و هم اکنون 20 درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

مدیر کل بیناد مسکن انقلاب اسلامی گلستان اظهار کرد: امروز تعداد یکهزار و 425 واحد مسکونی روستایی با اعتبار 110 میلیارد و 700 ملیون تومان افتتاح و یا یهره برداری می شود و تعداد 40 واحد از 60 واحد جدیدی که احداث شده مسکن های حمایتی در روستای وحدت به بهره برداری می رسد.

وی افزود: منابع طبیعی نیز بخش از اراضی تحت مالکیت خود را برای ساخت مسکن روستائیان شهرستان اق قلا به این اداره کل اهدا کرده است.

حسینی گفت: امروز کلنگ ساحت 200 واحد مسکونی جوانان در بخش نهضت ملی مسکن نیز به زمین شد که امیدواریم به زودی در مرحله اجرا قرار گیرد.

  7 شهریور 1401
بخش : خبرها / آق قلا / اقتصادی
کد خبر: 67545
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام