مدیرعامل مخابرات استان گلستان خبر داد:
آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در گلستان

آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در گلستان

مدیرعامل مخابرات استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در استان گلستان با حضور مدیران ارشد کشوری و استانی خبر داد.

به گزارش گلستان فردا، غلامعلی شهمرادی مدیرعامل مخابرات استان گلستان در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران در استان گلستان با بیان اینکه هدف از توسعه زیر ساختی فیبر نوری ارتقای شبکه تلفن همراه و دیتا در استان است اظهار داشت: با تصویب هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در قالب طرح نجما، به عنوان یکی از استان های پیشرو  در گلستان اجرا می شود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده در شرکت مخابرات ایران، برای سال ۱۴۰۱ علاوه بر کارها و طرح های معمول در این حوزه، برنامه هایی نیز به صورت جهادی آماده شده که توسعه شبکه فیبر نوری در استان گلستان یکی از این برنامه ها به شمار می رود.

شهمرادی تصریح کرد: فراهم شدن امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات براساس سیاست های ابلاغی دولت، گذر از شبکه مسی به نوری با هدف ارتقای کیفیت سرویس های مخابراتی، تامین نیازهای فیبر ادارات مراکز علمی، شهرداری ها پایش تصویری شهرک های صنعتی و اماکن تجاری، بهینه سازی لایه های مختلف شبکه در استان تقویت کیفیت خدمات مخابرات از جمله میزایای اجرای طرح «نجما» به شمار می رود.

مدیر مخابرات منطقه گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۳ هزار کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده است که با بررسی طرح نهضت ملی فیبر نوری و برآورد هزینه ای آن ، گام بلندی در جهت توسعه فیبر نوری در گلستان برداشته خواهد شد.

وی افزود: پیش از این فیبرنوری در استان صرفا مناطق دارای مشترک با تراکم بالا در دسترس بود که با اجرای این طرح تمامی شهرها و روستاهای گلستان از مزیت فیبر نوری بهره مند می‌شوند.

  19 آذر 1401
بخش : خبرها / فناوري و اطلاعات
کد خبر: 68260
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام