بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان در واکنش به نامه وزرا:
آیا چیزی جز خسارت محض نصیبمان شد؟/ از دست دراز کردن نزد بیگانگان دست بردارید

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان در واکنش به نامه وزرا به رهبر انقلاب در بیانیه‌ای اعلام کرد: بزرگواران! دست بردارید از این اصرار‌های بیهوده و تلاش‌های نافرجام در دست دراز کردن نزد بیگانگان. آیا چیزی جز خسارت محض نصیبمان شد؟

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان گلستان در پاسخ به جسارت دسته جمعی تعدادی از وزرای دولت در خصوص اصرار برای دور زدن مسیر قانونی در لوایح استعماری FATF بیانیه ای را صادر کردند که متن کامل آن به شرح زیر است:

آقایان وزرای دولت:

جناب محمدجواد ظریف، فرهاد دژپسند، رضا رحمانی، رضا اردکانیان، محمود حجتی، محمد شریعتمداری، محمد اسلامی و بیژن نامدار زنگنه:

سلام علیکم

... و، اما بعد؛ در هفته اخیر خبری فضای ملتهب معیشتی کشور را تحت تاثیر خود قرار داد. شما، ۸ تن از وزرای دولت، به امام خامنه‌ای عزیز درخصوص fatf؛ درخواست تسریع در روند تصویب لوایح پالرمو (الحاق به کنواسیون بین المللی مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی)، و cft (لایحه الحاق به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم) را از رهبری داشته اید.

آقایان وزرای محترم! از fatf، محاسن اندک و معایب بسیارش فراوان گفته ایم و تنها اگر گوشی شنوا، عقلی سلیم و یا وجدانی آگاه وجود داشته باشد، برای درک آن کفایت می‌کرد.

آقایان وزیران دولت، نامه تهیه شده‌ای را که امضا کردید که (با این مضمون): "با ملاحظه "مصلحت"، به "مجمع" بفرمایید در بررسی و تصویب دو خواست باقی مانده FATF (الحاق به کنوانسیون پالرمو و CFT) تسریع شود. "

پاسخ به شما، یک خط سوال ساده است: چه تضمینی هست که تحریم‌ها را بردارند و دوباره عهدشکنی نکنند؟! این سوال حکیمانه و مصلحت سنجانه، هیچ پاسخی ندارد؛ هیچ پاسخی! ... امضا کنندگانِ عزیز نامه پخت و پز شده، چرا به سکوتی عمیق فرو می‌روید. حرف حساب، جواب ندارد.

جدای از متن نامه سفارشی اخیر، حتما شما هم می‌گفتید که: " ما هم، با تردید به وعده دشمنان سابقه دار در خدعه و عهد شکنی می‌نگریم؛ بلکه مطمئنیم این بار نیز فقط قصد خدعه دارند. "

آقایان وزیران دولت، مگر وقتی فلان مقام بانکی و اتمی گفتند طرف مقابل دبه می‌کند و عایدی ما از توافق تقریبا هیچ بوده، توسط همان پخت و پز کننده نامه اخیر مواخذه و توبیخ نشدند؟! آن‌ها باید ماشین امضا باشند و نه بیشتر!

همان آشپزها، پس از همه وعده‌های فریبنده، اکنون مجبورند بگویند «تضمین نمی‌دهیم مشکلات اقتصادی حل شود»!

این تحیّر ناشی از اعتماد به دشمن، تداعی حسن ظن آدم ابو البشر به شیطان است و این بیان حکیمانه امیر مومنان علیه السلام در خطبه اول نهج البلاغه که: «فباع الیقین بشکه. یقین و اطمینان را فروخت و تردید و شک را خرید».

آقایان وزرای دولت؛ درحالی بازهم سعی در پنهان شدن پشت رهبری را دارید که موضع ایشان همواره مشخص بوده است. برخلاف دیدگاه حاکم دوستان شما، که نگاهی همراه با تعامل! (سازش) نسبت به غرب دارید؛ ایشان همواره نگاهی گزینشی داشته، از استفاده از نقاط مثبت آن‌ها استقبال کرده و با نقاط منفی مخالف بوده اند.

در این موضوع به خصوص نیز معظم له عنوان کرده اند که (مجلس خودش مستقلا قانون بگذارند.) لزومی ندارد ما برویم چیز‌هایی که نمی‌دانیم ته آن چیست یا حتی میدانیم و صدالبته نمی‌توان و نباید به سادگی از این نکته بگذریم که این اصرار‌ها و فشار‌ها به رهبری مسبوق به سابقه بوده است؛ و درقضیه برجام هم ماجرا این گونه پیش رفت. اما در نهایت آن برجامی که آن همه پشتیبان داشت و خیلی‌ها تضمینش می‌کردند (حتی جان کری و امضایش)، چیزی جز "تقریبا هیچ" نصیب مان نکرد. این fatf که هیچ کس زیربار تضمینش نمی‌رود. چه بسا آقایان تصمیم گیر با این نامه‌ها و اصرار‌ها درآخر مانند برجام تصمیم خود را، تصمیم خود نشان ندهند.

در پایان باید توصیه‌ای برادرانه را خدمتتان عرض کنیم؛ که بزرگواران! دست بردارید از این اصرار‌های بیهوده و تلاش‌های نافرجام در دست دراز کردن نزد بیگانگان. آیا چیزی جز خسارت محض نصیبمان شد؟ آیا جز اینکه بیش از ۵ سال وقت دولت و ملت دراین مسیر به هدر رفت، چیز دیگری عایدمان شد؟ آیا بهتر نبود که این حجم از زمان و انرژی را به معطوف به سرمایه‌های داخلی میکردیم؟

در پایان مجموعه بسیج دانشجویی استان گلستان برای برگزاری جلسه‌ای علمی، قرآنی (عقلی)، پرسش و پاسخ پیرامون بحث fatf با هریک از اعضای دولت، در هرزمان و هرمکانی اعلام آمادگی می‌کند. والعاقبه للمتقین

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان گلستان

  4 بهمن 1397
بخش : سیاسی
کد خبر: 60990
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام