رییس کل دادگستری گلستان: تشدید برخورد قانونی با قاچاقچیان چوب سرخدار

برخورد قانونی با قاچاقچیان چوب سرخدار سختگیرانه تر می شود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ رئیس کل دادگستری و  رییس شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان گفت :  کسانی که اقدام به قطع  ، قاچاق و خرید و فروش فرآورده های حاصل از چوب سرخدار می کنند علاوه بر  جزای نقدی باید به مقدار ارزش واقعی این چوب ها نیز  غرامت بپردازند.

سید هادی هاشمیان افزود : اداره منابع طبیعی باید نظارت های خود در این بخش را افزایش دهد و گزارش اقدام خود را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال استان ارائه کند .

وی گفت : در پی درج خبرهایی مبنی بر خرید و فروش قلیان و صنایع دستی با چوب سرخدار در فضای مجازی  ، رسیدگی ویژه  رسیدگی ویژه به این موضوع  به دادستان علی آباد کتول سپرده شد.

هادی هاشمیان از دادستان علی آباد کتول خواست ؛ پس از بررسی ابعاد این موضوع ، متخلفان را شناسایی و تحت پیگرد قرار دهد .

ذخیره گاه های گونه ارزشمند سرخدار  در گلستان بیشتر در  علی آباد کتول قرار دارد .

رییس دادگستری گلستان هم چنین از مردم برای جلوگیری از دست اندازی به ذخیره گاه های سرخدار استان کمک خواست و گفت : در صورت مشاهده هر گونه خرید و فروش چوب سرخدار و فرآورده های مربوط به این گونه ارزشمند با شماره 1580 تماس بگیرند و اطلاع دهند و یا با ورود به سامانه سجام به نشانی sajam.adliran.ir  مورد تخلف را  گزارش دهند .

سرخدار درخت سوزنی برگ و از گونه های منحصربه‌فرد و رو به انقراض  جنگل های هیرکانی است که  از دوران سوم زمین‌شناسی به یادگار مانده است  و به سبب کمیاب بودن،  این درختان  ممنوع القطع هستند.

جنگل های ناهارخوران گرگان و دهنه زرین گل علی آباد کتول از ذخیره گاه های مهم این گونه در حال انقراض در گلستان است .

سودجویان از چوب مقاوم و در معرض انقراض این درخت برای درست کردن قلیان  و وسایل تزیینی  استفاده می کنند.

برگ  ، ساقه ودانه این گیاه حاوی  یک آلکالویید سمی به نام تاکسین است که اثرات ضد میتوزی دارد ودر درمان شیمی درمانی استفاده می شود.

  8 دی 1397
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 60736
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام