دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان:
افزایش مالباختگان باند فروشندگان عتیقه های تقلبی / رسیدگی پرونده در دادسرای گرگان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: تاکنون 7 مالباخته که گرفتار فروشندگان عتیقه های تقلبی شدند شکایت کرده اند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی با تاکید بر این که احتمال افزایش مالباختگان وجود دارد افزود: مجموع پولی که مالباختگان برای خرید عتیقه های تقلبی از دست داده اند تا کنون به 5 میلیارد تومان رسیده است .

سیدحسینی افزود: تحقیقات اولیه نشان می دهد اعضای این باند دست کم، 10 نفرند که 4 نفرشان دستگیر شده اند و بقیه تحت تعقیب اند .

دادستان سیدحسینی ادامه داد: متهمان این پرونده در چند استان از جمله گلستان، مازندران،خراسان رضوی و خراسان شمالی با فعالان اقتصادی و کسبه طرح دوستی می‌ریختند و سپس با این ادعا که یک بار عتیقه گرانبها پیدا کرده اند، از آنان کلاهبرداری می‌کردند.

وی ادامه داد: متهمان ابتدا اشیا عتیقه اصل به خریداران نشان می‌دادند و پس از جلب اعتماد، وقتی خریدار با پول سرقرار حاضر می شد عتیقه‌های تقلبی به آنان تحویل می دادند و خریدارانی هم که سرقرار متوجه تقلبی بودن عتیقه ها می شدند تهدید می کردند و پولشان را می گرفتند .

دادستان سیدحسینی گفت: اعضای این باند به علت شرایط کرونا با ماسک و هویت جعلی با خریداران طرح دوستی می ریختند که همین موضوع کار شناسایی متهمان را سخت کرده بود اما با تلاش های بازپرس پرونده و پلیس آگاهی ، متهمان شناسایی و به دام افتادند.

دادستان مرکز استان گفت: کارشناسان میراث فرهنگی هم اعلام کردند اشیایی که متهمان با آن ها خریداران را فریب می دادند ارزش تاریخی ندارد.

  3 شهریور 1399
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 63711
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام