استاندار گلستان: باید با ایده های نو و برنامه های تاثیرگذار فرهنگی نسبت به آگاه سازی جامعه اقدام کنیم

استاندار گلستان، استفاده از فضای مجازی برای فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با مواد مخدر را تاثیرگذار دانست و گفت: تمام دستگاه ها و نهادها خصوصاً دانشگاه ها، آموزش و پرورش، صداو سیما، ورزش و جوانان و... باید با ایده های نو و برنامه های تاثیرگذار فرهنگی، روش های نوین برای آگاه سازی جامعه به کار گیرند.

 

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ دکتر سید مناف هاشمی پیش از ظهر امروز چهارشنبه 28 آذر در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن گرامیداشت شهدای مواد مخدر، با تأکید بر اطلاع رسانی و آموزش خانواده ها در حوزه مواد مخدر، خاطرنشان کرد: آگاه سازی جامعه از خطراتی که بواسطه مواد مخدر در کمین خانواده هاست باید اولویت اول فعالان این حوزه باشد.
هاشمی، کمیته های 5 گانه شورای هماهنگی را موتور محرکه شورا دانست و اظهار کرد: بایدموضوعات مرتبط توسط اعضا با جدیت دنبال شود.
استاندار گلستان افزود: رؤسای کمیته های پنج گانه این ستاد باید نسبت به ارزیابی دقیق و مستمر دستگاه های عضو اقدام نمایند تا بتوانند نقش و میزان تأثیرگذاری آنها را مشخص کنند.
هاشمی با بیان اینکه اگر هر کدام از کمیته های ستاد، باید دستورالعملهای ابلاغی حوزه خود را درست انجام دهند قطعا نتیجه بخش خواهد بود، خاطر نشان کرد: ما باید جلوی فساد را گرفته و جهت ایجاد اشتغال، سرمایه گذاران را جذب کنیم.
وی با اشاره به اینکه منابع حوزه آسیب های اجتماعی، امسال از یک میلیارد تومان به ده میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد: اگر این منابع در مسیر توسعه درست استفاده نشود نتیجه برای این کارگروه نخواهد داشت.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه راستی آزمایی در پرداخت تسهیلات به این حوزه می تواند خیلی موثر و تاثیر گذار باشد، افزود: هرچه بیکاری و.... در جامعه بیشتر باشد قطعا کسانی که به مواد مخدر آلوده می شوند، بیشتر خواهد شد.
وی ضمن تقدیر ازاعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که عزم جدی در کاهش این آلودگی دارند، افزود: موضوع مواد مخدر در همه حوزه ها نظیر اشتغال، روابط اجتماعی و خانوادگی و ...تأثیر مستقیم دارد و مقابله با این آسیب اجتماعی باید با جدیت در دستور کار همه مدیران قرار گیرد.
استاندار گلستان با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر یک اقدام همه جانبه انجام گیرد و همه دستگاههای اجرایی باید در آن نقش اساسی داشته باشند، گفت: در شرایط فعلی، تلاش مضاعف ، وحدت و همگرایی از ضروریات است و برقراری ارتباط مستقیم با مردم می تواند موجب التیام دردهای اقشار مختلف خصوصا ضعیف جامعه باشد.
دکتر هاشمی افزود:فرمانداران با همکاری دستگاههای مرتبط مکانهای آلوده در روستاها را شناسایی و در جهت پاکسازی آن اقدام نمایند که این یک ارزش است.
در ادامه جلسه مدیران کل جهاد کشاورزی، بهزیستی، علوم پزشکی ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، نیروی انتظامی ،فرماندار گمیشان و شهردار گنبد گزارشی از فعالیت های خود و مجموعه تحت مدیریتشان را ارائه نمودند.

  28 آذر 1397
بخش : سیاسی / داخلی
کد خبر: 60645
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام