با تخریب ۶۳ آب بندان غیرمجاز؛
رها سازی بیش از ۵ میلیون مترمکعب آب در گرگانرود

تخریب اب بندان گرگان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در راستای حفظ حقوق عامه، ۶۳ آب بندان غیرمجاز به ظرفیت بیش از پنج میلیون مترمکعب در بستر گرگانرود تخریب شد.

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: ۷۵ آب بندان غیرمجاز با ظرفیت آبگیری ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در بستر رودخانه گرگانرود شناسایی شد که با آبگیری آنها، عملاً آبی به پایین دست رودخانه و زمین های این منطقه نمی رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: آب ذخیره شده در این آب بندان ها در حالی برای پرورش ماهی استفاده می شد که زمین های کشاورزی پایین دست این رودخانه به علت کم آبی، خسارت می دیدند و مخزن سد وشمگیر در مسیر انتهای گرگانرود هم، آبگیری نمی شد.

وی ادامه داد: با درخواست کشاورزان، از باب حقوق عامه از طریق شورای حفظ حقوق بیت المال استان به این موضوع ورود شد و در اجرای تبصره چهار ماده دو قانون توزیع عادلانه آب، پس از پایان فصل برداشت ماهی، کار تخریب این آبندان با همکاری خود مالکان و پیگیری دادستان گنبدکاووس، آب منطقه ای و فرمانداری و انتظامی این شهرستان، آغاز شد.

آسیابی ادامه داد: تاکنون ۶۳ آب بندان تخریب و بیش از پنج میلیون مترمکعب آب موجود در این ابندان ها رهاسازی شد و بقیه آبندان ها هم تا پایان اسفند تخریب می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اگر بار دیگر این نسبت با ساخت و آبگیری ابندان های تخریب شده اقدام شود، برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می شود.

  7 اسفند 1401
بخش : آق قلا / اقتصادی
کد خبر: 68788
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام