قرار قضایی منع اشتغال شهردار بندرگز صادر شد

https://static3.borna.news/servev2/PgVQ4KS1LwhP/KxuoffTghAA,/00.jpg

بازپرس دادسرای گرگان با صدور قرار قضایی، ممنوعیت اشتغال به کار شهردار بندرگز را صادر کرد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، در ادامه روند رسیدگی به پرونده فساد مالی در شهرداری بندرگز، بازپرس شعبه دوم بازپرسی دادسرای گرگان برای شهردار بندرگز قرار نظارت قضایی صادر کرد.

براساس این قرار، ممنوعیت اشتغال شهردار بندرگز به شورای اسلامی شهر بندرگز ابلاغ و این شورا موظف شد نتیجه اقدام را در اسرع وقت به این بازپرسی اعلام کند.

پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری فارس نشان می‌دهد عصر امروز جلسه فوق‌‌العاده شورای اسلامی بندرگز با دستور کار رسیدگی به این موضوع و انتخاب سرپرست برای شهرداری بندرگز برگزار خواهد شد.

* کشف پرونده فساد با رصد اطلاعاتی سپاه گلستان

لازم به ذکر است، یکم بهمن ماه سال گذشته کارشناسان سازمان اطلاعات سپاه نینوا گلستان با حضور در شهرداری بندرگز پنج نفر از عناصر فساد اداری و مالی در شهرداری بندرگز را با حکم قضایی دستگیر کردند و بلافاصله سازمان اطلاعات سپاه نینوا گلستان با صدور اطلاعیه رسمی اعلام کرد این افراد و شبکه فساد طی رصد و اشراف اطلاعاتی شناسایی و با هماهنگی دادستان شهرستان دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

سوم بهمن ماه سال گذشته نیز پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری گلستان با انتشار خبری به نقل از  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرگز اعلام کرد رسیدگی به پرونده اختلاس در شهرداری بندرگز آغاز شد.

محمد طالبی با بیان اینکه پنج نفر در این راستا دستگیر شدند، افزود: از این پنج نفر، دو نفر به اتهام معاونت در اختلاس و معاونت در اخذ مال بر خلاف قانون با قرار وجه التزام و نظارت قضایی یک ماهه و منع اشتغال به کار در شهرداری، فعلا آزاد شدند.

طالبی چاری ادامه داد: یک نفر دیگر به اتهام اختلاس و تبانی در معاملات دولتی بازداشت موقت و دو نفر دیگر هم به اتهام معاونت در تبانی در معاملات دولتی و اخذ مال بر خلاف قانون، با قرار کفالت، بازداشت هستند.

وی گفت: با انتخاب کارشناس، کار بررسی همه پرونده‌های شهرداری بندرگز برای مشخص شدن میزان تخلفات و مبلغ اختلاس آغاز شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرگز بیان کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این افراد که سمت‌های مختلفی در شهرداری بندرگز دارند از سال ۱۳۹۵ تخلف می‌کردند که این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

در تاریخ 25 شهریور ماه جاری نیز پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه نینوا گلستان با حضور در شهرداری بندرگز پس از گذشت چند ماه از مرحله تحقیقات و کارشناسی پرونده شبکه فساد مالی در شهرستان بندرگز، شهردار بندرگز و دو نفر از مدیران و کارکنان این شهرداری را دستگیر کردند.

با توجه به اینکه تخلف کارکنان دولت در مرکز استان گلستان بررسی می‌شود پرونده به صورت ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان مطرح رسیدگی است.

  7 مهر 1399
بخش : بندرگز / قضاییه
کد خبر: 63839
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام